Home › Forums › Allmänt om gymträning › Skulle det här funka?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juni, 2009 at 10:05 #63451Anonym anvandareMember5 juni, 2009 at 10:05 #423622Anonym anvandareMember
Hej!
Jag har aldrig provat frivändningar men det har nyligen blivit mycket intressant.
Skulle ett pass kunna se ut så här utan för mycket slit:Knäböj (samt vadpress vid slutförande av övningen, alltså 2 in 1.)
Frivändningar
pass1. Sittande rodd / pass2. Chins el. sittande latsdrag
pass1. Rakbänkpress / pass2. Snebänkpress
pass1. Sittande hantelpress / pass2. Stående militärpress
pass1. Hantelcurl / pass2. Curlstångscurl
pass1. Dips / pass2. SkullcrusherTänkte köra detta två gånger i veckan med tre dagars vila från styrketräning mellan, kör thaiboxning mellan.
I min åsikt tycker jag att jag involverar helakroppen så bra det går, vad anser ni mer erfarna av detta ”schema”?
Med vänliga hälsningar
5 juni, 2009 at 11:34 #423623Anonym anvandareMemberArmin wrote:Hej!
Jag har aldrig provat frivändningar men det har nyligen blivit mycket intressant.
Skulle ett pass kunna se ut så här utan för mycket slit:Knäböj (samt vadpress vid slutförande av övningen, alltså 2 in 1.)
Frivändningar
pass1. Sittande rodd / pass2. Chins el. sittande latsdrag
pass1. Rakbänkpress / pass2. Snebänkpress
pass1. Sittande hantelpress / pass2. Stående militärpress
pass1. Hantelcurl / pass2. Curlstångscurl
pass1. Dips / pass2. SkullcrusherTänkte köra detta två gånger i veckan med tre dagars vila från styrketräning mellan, kör thaiboxning mellan.
I min åsikt tycker jag att jag involverar helakroppen så bra det går, vad anser ni mer erfarna av detta ”schema”?
Med vänliga hälsningar
Inte dumt alls! Jag skulle personligen ta vadpressarna separat – men funkar det för dig så kör på.
Du skulle eventuellt kunna variera schemat ännu mer och istället för böj träna marklyft vissa pass. Ha tex. både vanliga frivändningar och hängvändningar, som avslutas med en stöt. Och så vidare med alla övningarna.
5 juni, 2009 at 15:49 #423624Anonym anvandareMemberJo, jag instämmer med vadpressen!
Jag är som sagt ny med frivändningar, har inte ens prövat, blir på måndag.
Har du någon bra länk till dessa övningar du just nämnde?6 juni, 2009 at 14:56 #423625Anonym anvandareMember[http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/335?dictionary_search=st%C3%B6t]
[http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/283]
Jag rekommenderar att du tar det försiktigt och med ytterst lätta vikter första gångerna. Skaderisken är stor om man gör fel.
7 juni, 2009 at 02:33 #423626Anonym anvandareMemberBlev ivrig efter ditt första inlägg så ringde SATS direkt och förklarade sitsen, dem hade en PT som har ett Amerikanst fobollslag som kunde frivändningar och han visade mig steg för steg så vi körde på en god 30 min, behöver nog någon månands träning innan jag får in tekniken men han tyckte det var ok, inte dåligt inte perfekt.
Jag curlar för mycket iställer för att bara slänga upp vikten och inte ta med armarna alls…Skit kul var det!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.