Home › Forums › Allmänt om gymträning › Sliter detta på länd/korsryggen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 januari, 2010 at 16:46 #59194Anonym anvandareMember21 januari, 2010 at 16:46 #347059Anonym anvandareMember
Tjena!
”Seriösa svar!”
Kör ett rullande schema. 3 dagars splitt och vila 1-2 dagar.
Dag 1
Ben (framsida/baksida) Vader, Mage och Höfter.
(raka marklyft, knäböj ETC)Dag 2
Bröst, axlar och triceps.Dag 3
Rygg, nacke och biceps
(t-bow med v-handtag, stånde skivstångsrodd,kabelrodd osv.)Sen vila 1-2 dagar beroende på dagsform!
Min fråga är om jag kan lägga in marklyft i mitt schema utan att ryggen tar för mycket stryk från ex knäböj?
Vinklar frågan lite som jag vill ha den, bör jag köra marklyft ur den synpunkt att det är en grymt bra övning för min framtida karriär inom bodybuildningen? Eller räcker det med länd/korsryggs träning från knäböj osv?Alltså är mitt schema inte komplett utan marklyft?
Hoppas ni kan vara lite förstående läsa lite mellan raderna eller fråga istället för att dumförklara mig?
Tack / EDDE:)
21 januari, 2010 at 17:33 #347060Anonym anvandareMemberEdde. wrote:Tjena!”Seriösa svar!”
Kör ett rullande schema. 3 dagars splitt och vila 1-2 dagar.
Dag 1
Ben (framsida/baksida) Vader, Mage och Höfter.
(raka marklyft, knäböj ETC)Dag 2
Bröst, axlar och triceps.Dag 3
Rygg, nacke och biceps
(t-bow med v-handtag, stånde skivstångsrodd,kabelrodd osv.)Sen vila 1-2 dagar beroende på dagsform!
Min fråga är om jag kan lägga in marklyft i mitt schema utan att ryggen tar för mycket stryk från ex knäböj?
Vinklar frågan lite som jag vill ha den, bör jag köra marklyft ur den synpunkt att det är en grymt bra övning för min framtida karriär inom bodybuildningen? Eller räcker det med länd/korsryggs träning från knäböj osv?Alltså är mitt schema inte komplett utan marklyft?
Hoppas ni kan vara lite förstående läsa lite mellan raderna eller fråga istället för att dumförklara mig?
Tack / EDDE:)
Du kan mycket väl köra marklyft på ryggpassen utan problem.
22 januari, 2010 at 13:44 #347061Anonym anvandareMemberDanne.v wrote:Du kan mycket väl köra marklyft på ryggpassen utan problem.Okej! Jag får försöka mig på det då, men som sagt får se hur det känns!
Tack för svar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.