smala handleder och mag övningar

Home Forums Allmänt om gymträning smala handleder och mag övningar

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

hallå!

Jag har en funderare kring underarms träning, jag har haft oturen med att vara ägare till ett par smala handleder. har ni några tips på att få dom lite grövre? 8)

samt en fråga gällande dom två nedersta magmusklerna, någon som har en
    Kick ass träning för att utveckla just dom 2 ! ? :up:

mvh

Rectus abdominis muskelfibrer löper vertikalt och man inte kan isolera en del av en muskelfiber utan hela tränas. Så lägg inte någon energi att träna övre/nedre delen utav magen specifikt. Kör dina vanliga magövningar och lägg på lite extra vikt vid dina crunches som ett exempel

Du kan få tjockare handleder genom att träna handledsövningar tungt och många set.

Varför vill du ha grövre handleder,kanon för synvillan i byggning ;)

Arne Persson wrote:
    Du kan få tjockare handleder genom att träna handledsövningar tungt och många set.

Har också problem med smala handleder (men ej underarmar) kör som du skriver om att fixa handlederna tungt och mycket, senast ”ploppade” något och hela den supinerade delen av handleden svällde upp. bara att köra på? gör inte ont bara svullet som fan

haha jävlar, ja jag får väl bara köra vidare! tack

Jag har ökat mina handleder ca 2 cm sedan jag började med greppträningen. Kör man tunga reps och höga set så kommer senorna at tillväxa i tjocklek. Detta gäller även fingrarna.

vad kör du för övningar ?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.