Small, stronger faster

Home Forums Allmänt om gymträning Small, stronger faster

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej

Dem flesta här verkar ha som mål att bli större vilket också var mitt mål i början.

Men nu har jag kommit till en punkt då jag inte vill bli större utan bara starkare, detta för att jag är ganska kort och om jag bygger på för mycket kommer jag bara se ut som en köttbulle.

Så min fråga är om någon har några tips för hur man kan bli starkare men inte större?

/Massan

Har du någon kraftsportsklubb i din närhet?

I såfall bör du ta kontakt med dom och satsa på att börja träna för enbart styrka. Sedan ser du till att hålla vikten helt enkelt.

Men jag har svårt att se vitsen med att oroa sig över att bli just större. Visst, fetare förstår jag att du inte vill bli men du bör ju heller inte räkna med att bli särskilt mycket starkare om du inte är beredd att öka din muskelmassa.

Där kommer du så småningom nå en gräns även om du teknikmässigt givetvis kan lyfta tyngre vikter om du tränar bra.

1. Ta kontakt med en kraftsportklubb
    2. Träna enligt det upplägg du kommit fram till där
    3. Käka mycket men inte överdrivna mängder
    4. Titta i spegeln
    5. Följ utvecklingen för dina träningsresultat
    6. Upprepa 2-5 framöver

Man kan aldrig bli för grov :) upp med en bild :)
    Ne men att ligga på energibalans? då går du varken upp eller ner

Någon mer kunnig som har ett bättre svar?

(såg nu att eddie skrivit)

Tack för svaren, inte direkt att jag är Giant men tycker endå att jag har ganska stora armar och flera har kommenterat det.

En kompis sa till mig att om man springer mycket så håller man kroppen i ”schack” kanske det kan ha något med energibalansen att göra.

Det där med hålla vikten är lite svårt eftersom jag har ”deffat” i 9 år om ni förstår vad jag menar. Jag och sött =

Fortfarande massan, du har inte alls deffat ;P Jag känner dig…

/Alexander

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.