Snowboard

Home Forums Allmänt om gymträning Snowboard

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Är det någon som vet om snowboard bygger upp benmusklerna??

Åkte i helgen och kunde dagen efter känna en viss träningsverk i låren.

I viss mån ja, men du ska nog inte lägga av med benträningen för det.

beror ju på om du åker barnbacken eller opistat.

Ja både skateboard och snowboard är sjukt bra för ben men du kommer inte få så jätte stora muskler utan mer slanka långa ben. så om det är volym du vill ha så skulle jag inte rekomendera att lägga ner för mycket träning på just det. Men det är en bra träning vid sidan av =)

mattiasson wrote:
    Ja både skateboard och snowboard är sjukt bra för ben men du kommer inte få så jätte stora muskler utan mer slanka långa ben. så om det är volym du vill ha så skulle jag inte rekomendera att lägga ner för mycket träning på just det. Men det är en bra träning vid sidan av =)

Å fasen, visste inte att man fick längre ben av att åka skateboard! :up: Då kan jag äntligen köra långa klassen i AF!

Calle Sirén wrote:
    Å fasen, visste inte att man fick längre ben av att åka skateboard! :up: Då kan jag äntligen köra långa klassen i AF!

Daeng, det berodde alltså på allt hans cyklande som lillbrorsan växte om mig :nod

Calle Sirén wrote:

haha va lite trött när jag skrev :D så det blev fel men asså man får långa benmuskler om man säger så t.ex sånna som löpare eller dom som ”går gång” eller va den sporten heter :P

mattiasson wrote:
    haha va lite trött när jag skrev :D så det blev fel men asså man får långa benmuskler om man säger så t.ex sånna som löpare eller dom som ”går gång” eller va den sporten heter :P

Ok, fattade vad du menade ;) Men saken är den att musklerna inte blir längre eller kortare. En muskel kan inte ändra utseende mer än att den är stor eller liten. Dvs ett visuellt smalt ben har små muskler. End of story.

Nej nej givetvis men det är ju ingen träning man skulle rekomendera för att få stor volym på musklerna

mattiasson wrote:
    Nej nej givetvis men det är ju ingen träning man skulle rekomendera för att få stor volym på musklerna

…Och inte heller för längre muskler ;)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.