söker lite tips som kan hjälpa en på vägen.

Home Forums Allmänt om gymträning söker lite tips som kan hjälpa en på vägen.

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

finns en uppsjö av trådar om frågan ”jag vill bli stor”

efter en lång tidsfrånvaro från gymmet (Läs ca 4år)så har jag gått från relativt vältränad till lite av en softpotatis men har nu fått en rejäl nytändning.

tränar nu 3ggr i veckan rätt så allsidig träning med olika maskiner osv men har snart tänkt att går in mer på rent muskelbyggande. och köra fria vikter igen.därför tänkte jag ta del av bodys samlade erfarenhet av vad man ska göra för att öka i muskelmassa på bästa sätt. vilka kosttillskott rekomenderas till detta osv. en bra kost har jag men inte i tillräckligt för att klara mig utan kosttillskott känner ja.

är inte tråd smal eller tjock idags läget utan vill mest bygga upp mig mer i muskelmassa och styrka.

som det ser ut idag så är jag 187cm går inte gör mycket där :
    vikt 97kilo kropssfettet är väl lite högre än vad jag vill. får väl fixa till en bild med så man visar dags formen

mvh aksnevs

jo det är sant men de flesta trådar handlar mest om det jag skrev förut hej jag är nybörjare hur blir jag jättestor på 6månader. tänkte mer i realistiska banor och svaren på många frågor är ofta rätt vaga. : /

Håll dig till grunderna. Det finns ingen anledning att hoppa på ett avancerat byggarprogram som du läser i Body och andra blaskor, där personen i fråga är ett vandrande medicinskåp.

Helkropp eller halvkropp 3-4 gånger i veckan bestående av vettiga övningar, 5-10 set (totalt i veckan) för större muskelgrupper och 5-12 reps.
    Kosten är ingen raketforskning; vill du tappa kroppsfett; ät mindre. Vill du lägga på dig muskler; ät mer.

tack för svaren killar. just nu kör jag ett helkropps program där armar, rygg, axlar osv ingår.
    kommer öka kosten då jag vill gå upp i muskler bla. är ingen tids optimist precis utan räknar med några år innan man börjar se några större ändringar som sagt. finns det något kosttillskott som man kan börja med efter ett tag tex protein eller kreatin?
    gainer låter lite extremt då jag redan väger nästan 100 pannor redan gammal industriarbetare så man har ju lite muskler redan som väger ;)

Proteintillskott kan du käka om du inte får i dig tillräckligt med protein i kosten.
    Gainer har egentligen ingenting med viktökning att göra, det är bara det att folk, IMO, missbrukar den för att de är för lata för att äta mer mat istället. En gainer bör tas i samband med träning, för att ge kroppen en boost och/eller påskynda återhämtning, samt skapa en anabol miljö för muskelbygge.
    Kreatin kan du prova på efter något halvår-år. Du kommer öka bra nu i början ändå, så börjar du med kreatin så har du ingen aning om det är kreatinet i sig som ger dig en boost eller om det helt enkelt bara är nybörjarökningarna som speglar av sig.

När du känner dig redo, så prova kreatin.
    Jag kör på Vip-X och det ger mig en ordentlig boost under träningen.

Dom positiva följderna e rätt enkla att förstå.
    Orkar du lyfta mer = ”större muskler”. Dvs om du tränar rätt också.

Överträna dig inte första gången du märker att du kan lasta på :)
    Ta det lugnt, ååååår bygger bra muskulatur. Inte ett bombar-pass i veckan.

Den goa smaken boostar en (iaf mig) mentalt också. ;)

Good Luck!

blev posetivt överraskad av min egen grundstyrka när jag gjorde comeback på gymmet.
    ska köra grundprogrammet nu i ett antal månader så ska jag se sen om jag kan ändra något i det.har skrivit upp vad jag kan ta i vikter nu så ska jag se sen om ett tag hur mycket jag kunnat öka på under tiden.

har nu börjat med en dagbok så ös gärna på med tips där i sen

[http://forum.body.se/showthread.php?p=924148#post924148]

ny fråga

körde lite fria vikter idag på gymmet.
    märkte två saker

1. höger arm är starkare än vänster tips på hur jag ska rätta till detta lilla dilemma.

2.att ta 40kilo i maskin är inte samma sak i hantlar märkte ja. snopet fick jag hänga tillbaka 20kilos hantlarna och ge mig på 8kilos :S till triceps och biceps övningarna. för att orka 6reps dock märkte jag att köra fria vikter kändes mer i musklerna än att köra nästan det 4dubbla i maskin.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.