Spontana synpunkter.

Home Forums Allmänt om gymträning Spontana synpunkter.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Har ni några spontana synpunkter på mitt träningsprogram? Jag har lagt ner en del tid på det så det skulle vara fint att få lite feedback.
    Har tagit från Joachim Bartoll’s metodik och blandat med Jacksatans upplägg.
    Tanken är att jag ena veckan kör 4×8 andra veckan 4×6 osv.
    På den tunga dagen ska den sista repetitionen precis gå upp eller så ska det bara finnas 1-2 reps kvar att ge på sista setet. På de lättare passen ska det kännas som att det finns minst 3 reps kvar å ge på sista setet.

Det jag själv undrar lite över är ifall volymen kanske bli lite väl låg om jag endast kör 4set? För på 4×4 dagen blir ju den totala volymen endast 16reps.

Runt 90 sekunders vila mellan alla seten.

Lätt underkropp, 4×10
    Knäböj
    Benspark
    Benlyft
    Vadpress

Tung överkropp, 4×8, 6, 4
    Hantelpress
    Skivstångsrodd
    Militärpress
    Skivstångscurl

Tung underkropp, 4×8, 6, 4
    Frontböj
    Stela marklyft
    Lårcurl
    Kabelcrunches

Lätt överkropp 4×10
    Sned bänkpress
    Hantelrodd
    Latsdrag
    Pushdowns

Byt plats på lätt och tung överkropp, så att bägge delarna följer samma mönster. Först lätt, sen tungt.

Och vila ett tag emellan dessa, så att du kör ett lätt helkroppspass så du är rörlig och varm, och sen går på tyngre vikter, har kört så själv. Den enda ”nackdelen” är att varje träningspass tar uppåt 3 timmar och du blir hungrig så in i H*******!

Marcus Syvertsen wrote:
    Byt plats på lätt och tung överkropp, så att bägge delarna följer samma mönster. Först lätt, sen tungt.

Tror att varje uppdelning är en separat dag.

Joo, varje uppdelning är en separat dag. Glömde förtydliga detta.

Eftersom 115 stycken kollat på det men ingen har någon synpunkt så utgår jag från att det ser bra ut då?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.