Stående rodd…

Home Forums Allmänt om gymträning Stående rodd…

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #84786
    #852248

    Hej,

    Tänkte fråga er om ni kör stående rodd övningen när ni tränar axlar eller när ni tränar rygg. Jag har sett lite av varje och varje gång jag läser något om det så är det så att vissa gör det ihop med axlar och vissa ihop med ryggen. Själv så har jag kört stående rodd ihop med rygg och då med smalt grepp (trapezius) och i vissa fall har jag kört det med axlar och då med brett grepp men hur som helst så känner jag att det blir axlarna som känns även när jag utför den i samband med ryggträningen. Så frågan är hur gör man i fortsättning? Vad som är rätt? Jag brukar köra mina axlar dag eller två efter ryggen och om jag gör stående rodd med ryggen och det känns i axlarna (även med smalt grepp) så kan jag inte köra den igen med axlar på grund av överträning och risk för skador.:nono: Eller, håller ni med mig! Hur gör ni?

    #852249

    Antar att du menar drag till hakan?

    Jag hade definitivt kört den med axlarna! Mycket lättare att överträna de små rackarna än att överträna rygg/traps.

    Experimentera gärna med lite olika handtag (cable) om du vill prickskjuta deltat bättre!

    #852250
    MickeGBG wrote:
    Antar att du menar drag till hakan?

    Jag hade definitivt kört den med axlarna! Mycket lättare att överträna de små rackarna än att överträna rygg/traps.

    Experimentera gärna med lite olika handtag (cable) om du vill prickskjuta deltat bättre!

    Ja precis, jag menar drag till hakan….

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.