Home › Forums › Allmänt om gymträning › ständig pump i underarmarna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 december, 2011 at 00:34 #311272Anonym anvandareMember
Jag vet inte riktigt vad problemet med mina underarmar är alltså, men så fårt jag kör en övning som inkluderar underarmar får jag en enorm pump i dem efter bara några få reps.
T.ex när jag kör hantelrodd utan remmar, kan jag inte göra mer än 6 reps innan jag har sån pump så jag måste släppa hanteln.
Får även en grym pump när jag kör med remmar.
Vet någon vad som är felet? för lite underarmstränning? övertränning av dem?
21 december, 2011 at 00:34 #57581Anonym anvandareMember21 december, 2011 at 10:59 #311273Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Jag vet inte riktigt vad problemet med mina underarmar är alltså, men så fårt jag kör en övning som inkluderar underarmar får jag en enorm pump i dem efter bara några få reps.T.ex när jag kör hantelrodd utan remmar, kan jag inte göra mer än 6 reps innan jag har sån pump så jag måste släppa hanteln.
Får även en grym pump när jag kör med remmar.
Vet någon vad som är felet? för lite underarmstränning? övertränning av dem?
Handleden ska du försöka ha så still (avslappnade) som möjligt när du gör övningar. Annars är det lätt att underarmen blir trött före t ex ryggen och då tappar själva övningen sitt syfte.
21 december, 2011 at 11:35 #311274Anonym anvandareMemberskaffa remmar annars som du kan dra på när du känner att underarmarna blir flaskhalsen för rygg och bicepsträning
börja träan underarmarna separat med
21 december, 2011 at 12:15 #311275Anonym anvandareMemberNär det gäller just hantelrodd och några andra dragövningar finns det en del som gärna hjälper till med händerna/underarmarna. Försök att tänka att du ”krokar” fast händerna i stången/handtaget och drar med armbågarna.
Sedan är det som mysglenn skriver, skaffa dragremmar, dem kan hjälpa när du har riktigt tung belastning.
21 december, 2011 at 12:27 #311276Anonym anvandareMemberhan har ju sagt att han får pump även när han kör med remmar så hur skulle det hjälpa att skaffa dragremmar?
21 december, 2011 at 12:43 #311277Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:han har ju sagt att han får pump även när han kör med remmar så hur skulle det hjälpa att skaffa dragremmar?Ok, förlåt.
Använd dragremmarna på rätt sätt så kommer det att avhjälpa ditt problem. :emo-thumb
21 december, 2011 at 13:27 #311278Anonym anvandareMemberOkej, jag har tränar underarmarna separat ett tag nu, och försöker ha fokus på att bara ta i med ryggen och andvänder remmar.
Ändå så kvarstår problemet, därför jag skrev här. Undrar om det kan vara nåt annat som är problemet?
21 december, 2011 at 13:32 #311279Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Okej, jag har tränar underarmarna separat ett tag nu, och försöker ha fokus på att bara ta i med ryggen och andvänder remmar.Ändå så kvarstår problemet, därför jag skrev här. Undrar om det kan vara nåt annat som är problemet?
Blir det pump när du kör sittande rodd?
Jag misstänker att du ”knyter greppet” inåt magen när du har handtaget i botten/närmast magen, eller har jag fel?21 december, 2011 at 13:33 #311280Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:ok, förlåt.Använd dragremmarna på rätt sätt så kommer det att avhjälpa ditt problem. :emo-thumb
+1
21 december, 2011 at 13:42 #311281Anonym anvandareMemberJag andvänder dem på rätt sätt.
21 december, 2011 at 13:47 #311282Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Jag andvänder dem på rätt sätt.Du får absolut inte vika handlederna när du gör övningen.
Håller du hårt i handtaget när du kör med remmar?
21 december, 2011 at 13:59 #311283Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Jag andvänder dem på rätt sätt.OOOkej..
21 december, 2011 at 14:07 #311284Anonym anvandareMemberDu verka göra allt precis som man ska men ändå har du problem. Så jag får väl skriva det som alla tänker på härinne. Sluta maratonrunka innan du sticker till gymmet. Lycka till!
21 december, 2011 at 15:20 #311285Anonym anvandareMemberHade samma problem började köra med dragremmar särskilt i hantelrodd och shrugs men det gjorde bara saken värre blev ännu starkare i ryggen men inte starkare i underarmarna så började köra utan dragremmar tills underarmarna verkligen inte kunde klara mer då drog jag på dragremmarna så om du ska köra t.ex 4 sets hantelrodd kör de första setsen utan dragremmar iaf. Har nu kommit ikapp med underarmarna så skippar dragremmar nästan helt numera endast i chins jag använder dom. Sen som sagt träna även underarmar/grepp separat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.