Home › Forums › Allmänt om gymträning › Stannat upp i muskelökning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 december, 2009 at 21:20 #59643Anonym anvandareMember19 december, 2009 at 21:20 #348820Anonym anvandareMember
Mitt problem är att jag stannat upp i träningen, ökar inte längre i vikter, inte heller i vikt eller massa. Tränar 6-7 90 minuters pass i veckan. Är noga med kosten och ser till att äta regelbundet.
Jag undrar enkelt varför jag har slutat se resultat, har tränat i snart ett år och fick enorma resultat i början. Men nu känns det som allt bara har stannat av. Tycker inte jag tränar för ensidigt, kör höga och låga reps olika veckor.
Tacksam för tips och råd. Är f.ö 19 år 185 lång och väger 80kg om det är av intresse.
19 december, 2009 at 21:31 #348821Anonym anvandareMemberÄt mer.
19 december, 2009 at 21:37 #348822Anonym anvandareMember6-7st 90min pass per vecka låter för mycket i mitt öra!
Min åsikt:
Ändra schemat och minska med ett par pass per vecka så har du tid att vila och växa!Alla får enorma resultat i början, även dom som inte sköter kosten.
Om du äter ordentligt så kommer du nog att växa oxå, men inte så snabbt som i början!20 december, 2009 at 11:03 #348823Anonym anvandareMemberVila är mitt råd, träna inte på 1-2 veckor. Ät som vanligt, lite mindre kanske än när du tränar. Sen kör du som vanligt igen. Det är som att börja om på nytt med ny energi o ny motivation. Lovar att detta kommer att hjälpa!
20 december, 2009 at 16:18 #348824Anonym anvandareMemberReza_I wrote:Vila är mitt råd, träna inte på 1-2 veckor. Ät som vanligt, lite mindre kanske än när du tränar. Sen kör du som vanligt igen. Det är som att börja om på nytt med ny energi o ny motivation. Lovar att detta kommer att hjälpa!Bra råd förutom det fetade. Kör inte som vanligt igen! Marvin Eder och Reg Park lär ha varit så genetiskt begåvade att de tolererade den träningsmängden du använder. Du är dock varken Eder eller Park… (Inget illa menat men nyssnämnda herrar är klockrena exempel på några av de mest genetiskt begåvade byggare/atleter som någonsin vandrat på den här planeten.)
Dra ned till 3-4 pass/vecka där du lägger mer fokus på stora övningar är det första jag skulle göra. Det bör räcka långt för att kickstarta ökningar i ditt fall.
20 december, 2009 at 19:14 #348825Anonym anvandareMemberReza_I wrote:Vila är mitt råd, träna inte på 1-2 veckor. Ät som vanligt, lite mindre kanske än när du tränar. Sen kör du som vanligt igen. Det är som att börja om på nytt med ny energi o ny motivation. Lovar att detta kommer att hjälpa!Inte bara just du, utan generellt. Varför ska man äta mindre när man inte tränar en dag? Jag brukar ligga på samma nivå. Jag menar det är väl när man vilar som musklerna repareras och byggs upp? Och då behöver väl musklerna all näring de kan få?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.