- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Stelhet i ben vid löpning
Joo som rubriken lyder så har jag på senare tid känt mig väldigt stel och tung i benen vid löpning. Eftersom löpning är något jag håller starkt och har hållit på med i olika former i flera flera år så tycker jag de känns väldigt trist.
Jag har kört ben lite tyngre & seriösare på gymmet den senaste 3-4 månaderna och antar att det är där problemet ligger.
Så vad rekommenderar ni? Stretcha mer? Löpa lite mera (löper inte så långa sträckor nu under vindertid kanske 2km 2-3ggr i veckan)? Eller ska jag skära ner på ben träningen lite grann och löpa mer istället?
När löpspåret kommer fram till våren så blir de givetvist längre sträckor eftersom det är skönare i skogen än på ett trist löpband i garaget..
Mitt mål är inte att bli något stort monster men tycker ben träning är väldigt skönt och har bra påverkan på benens form och hela kroppens funktion. Älskar båda gym & löpning så vill gärna kombinera båda på bästa möjliga vis så kom gärna med några kloka ord:)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY