Home › Forums › Allmänt om gymträning › Styrka/Volym schema !
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 juni, 2011 at 09:56 #356950Anonym anvandareMemberAlex N wrote:Helkropp helkropp helkropp
Utveckla utveckla utveckla :emo-thumb
25 juni, 2011 at 10:30 #356951Anonym anvandareMemberFisunge wrote:Och hur ser det ut om jag får fråga ? :p Jag tycker själv att det var rätt gött när jag hade en övning/muskelgrupp för några månader sen, men det räckte helt enkelt inte. Vet någon om det finns någon tråd där de som vill skriver in sina scheman, typ en sticky?Chins 3 set
Militärpress 3 set
Knäböj 3 set
Bänkpress 3 set
Stångrodd 3 set
Marklyft 3 set
Vadpress 2 setHur menar du att det inte räckte med en övning?
25 juni, 2011 at 10:59 #356952Anonym anvandareMemberFisunge wrote:Utveckla utveckla utveckla :emo-thumbOk en no Bs respons då. Du måste lära dig att ha tålamod, ett helkroppsupplägg är opti för en nybörjare som du är och kommer vara ett tag till. Håll tillbaka din iver att köra mer eller hålla på och ändra saker, jobba dig progressivt starkare med små ökningar och resultaten kommer att komma, ät därutöver mycket mat. Hade jag fått göra om mina första träningsår hade jag utan tvekan kört helkropp, vis av erfarenhet. Fördrog inte heller om det är du på bilden du lade upp? På bilden såg det ut som du hade hyffsade gener men oavsett så är svaret helkropp. Om det inte är du på bilden så förstår jag fan inte varför du lagt upp den!?
25 juni, 2011 at 16:55 #356953Anonym anvandareMemberDynan wrote:Jag ser 3 axelövningar? Sedan är jag oerhört sugen på att veta varför man som 16-åring ”inte behöver köra biceps, triceps och axlar” ?för att de tre kommer växa så det räcker ändå om man kör tunga basövningar. Enkelt. Gäller iofs alla tränande, inte bara 16 åringar.
26 juni, 2011 at 12:14 #356954Anonym anvandareMemberObbe wrote:Känns disco med så mycket axlar..
Du är 16 bast, du behöver garanterat inte köra baksida axlar. Faktiskt, du behöver inte träna varken biceps, triceps eller axlar. Håll dig du till bänkpress, skivstångsrodd, marklyft, knäböj, militärpress och kanske någon vadpress.Discoträning? Kan inte folk sluta överanvända detta ospecifika ordet! Bara för att man väljer att prioritera en muskelgrupp så betyder inte det att man skiter i någon annan. Är det inte det som är discoträning. Att man tex väljer att köra lite extra biceps för att senare skita i benen? Inte att man parerar det och kör lite extra axlar? Du har ju ingen aning om vad som ligger bakom detta, om han tränar det i förebyggande syfte? Så jävla trött på att om man tränar en muskelgrupp som syns så kallas man för discotränare!
26 juni, 2011 at 13:06 #356955Anonym anvandareMemberIstolig wrote:Discoträning? Kan inte folk sluta överanvända detta ospecifika ordet! Bara för att man väljer att prioritera en muskelgrupp så betyder inte det att man skiter i någon annan. Är det inte det som är discoträning. Att man tex väljer att köra lite extra biceps för att senare skita i benen? Inte att man parerar det och kör lite extra axlar? Du har ju ingen aning om vad som ligger bakom detta, om han tränar det i förebyggande syfte? Så jävla trött på att om man tränar en muskelgrupp som syns så kallas man för discotränare!M.a.o du har ben som tändstickor, efter som du känner dig träffad;)
26 juni, 2011 at 14:52 #356956Anonym anvandareMemberObbe wrote:M.a.o du har ben som tändstickor, efter som du känner dig träffad;)Hurvida jag tränar ben är i sammanhanget orelevant då det jag nämnde var att bara för att man prioriterar ex axlar så är det inte nödvändigtvis disco. Läs igenom inlägget igen!
29 juni, 2011 at 21:59 #356957Anonym anvandareMemberAlex N wrote:Ok en no Bs respons då. Du måste lära dig att ha tålamod, ett helkroppsupplägg är opti för en nybörjare som du är och kommer vara ett tag till. Håll tillbaka din iver att köra mer eller hålla på och ändra saker, jobba dig progressivt starkare med små ökningar och resultaten kommer att komma, ät därutöver mycket mat. Hade jag fått göra om mina första träningsår hade jag utan tvekan kört helkropp, vis av erfarenhet. Fördrog inte heller om det är du på bilden du lade upp? På bilden såg det ut som du hade hyffsade gener men oavsett så är svaret helkropp. Om det inte är du på bilden så förstår jag fan inte varför du lagt upp den!?hahaha, ville visa ungefär hur min kropp såg ut så man fick en bättre bild, så googlade lite…gillar inte att spänna mig o ta kort framför spegeln 😮
29 juni, 2011 at 22:03 #356958Anonym anvandareMemberHar fått en skadad arm (armbrytning:|)så har varit tvungen att vila, mycket tid att tänka ut ett nytt schema så det löser sig nog !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.