- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Substitut för marklyft/knäböj
Hej, har nyligen råkat ut för en arbetsskada, en liten fraktur på vänster fot, detta påverkar i viss mån min träning, ska säga att foten är vare sig gipsad eller opererad, det ska självläka 4-5 veckor(har foten lindad 24/7), så att jag kan belasta foten lite grann, men helst inte, jag kör 3 helkroppspass i veckan, endast basövningar, skulle nu alltså behöva ett annat upplägg finns det någon vis som kan hjälpa en, tack på förhand.
får du inte belasta foten något, så är bensparkar det som gäller för ben och ryggresningar för ryggen med extra vikt. 4-5 veckor är en kort tid så det spelar inte särsilt stor roll vad du väljer att köra ist för marklyft och knäböj.
Någon annan får smeta ihop ett helt schema för det orkar inte jag. Kolla runt i forumet, det finns 1000 scheman att välja på.
Tack för svaret, schemat rullar på som vanligt, det var just substitut för marklyften och knäböjen jag undrade över, men ska testa dessa övningar under skadeperioden.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY