Svettlukt…

Home Forums Allmänt om gymträning Svettlukt…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • Author
    Posts
  • #1059609

    Jag anser själv att god kroppshygien hör till gymmets viktigaste vett o etikett-regel men detta verkar inte vara en självklarhet för alla.. Tyvärr.
    Hur mkt ska någon få stinka egentligen innan man säger ngt? Klarar ibland inte ens att vara kvar i samma rum som dom som luktar som värst.. Någon som känner igen sig?
    Tilläggas skall att jag absolut inte är överdrivet känslig utan kan stå ut med det mesta:)

    #96529
    #1059610

    Lite är vel okej men när det STINKER i 20 minuter efter att vederbörande person lämnat lokalen…då är det illa [/b]

    #1059611

    Jag svettas ganska mycket men som tur e så luktar det inte så mycket. Brukar faktiskt ta en liten skvätt parfym på mig innan jag går till gymmet. Speciellt urtvättade tröjor kan börja lukta ganska illa. Häromdan så var jag på gymmet o en kille stank svett till o med efter han duschat :p ok, inget man kan rå för jag vet men ändå.

    #1059612
    #1059613

    Svettas lite kanske e manligt men man behöver inte lukta som en stenåldersmänniska för det :p

    #1059614

    Det är ju inte trevligt om man luktar vinägerinlagd fisk som en kille på mitt gym för ett par år sedan. Han verkade omedveten själv men hade alltid folktomt inom en radie på 3m ifrån sig.

    Det trista är att vissa yrken och miljöer förändrar svettlukten till något mycket otrevligt. När jag en tillfällig period jobbade på ett tryckeri för mång aår sedan gjorde kemikalierna där att man stank för minsta lilla man svettades. Detta oavsett om man var nytvättad eller ej. Tur att man inte var tvungen att jobba där hela livet.

    #1059615

    Ser alltid till att ha någorlunda fräscha gymkläder, och om svetten kommer under själva passet, so may be.. Men det finns ju alltid folk som svettas av minsta lilla hostning och ett skräckexempel är en stooor (obs! inte ”stor” som i ”muskulös”) kille nere på gymet som alltid luktar som en blandning mellan svett och mögelost. .. det händer då och då att han ber folk passa när han ska köra knäböj, och det är inte vidare populärt..

    #1059616
    Voldemaahr wrote:
    skräckexempel är en stooor (obs! inte ”stor” som i ”muskulös”) kille nere på gymet som alltid luktar som en blandning mellan svett och mögelost. .. det händer då och då att han ber folk passa när han ska köra knäböj, och det är inte vidare populärt..

    Om jag inte bodde i Finland hade jag trott att vi tränade på samma gym :D Jag säger bara – då skräckexemplet på mitt gym är i farten är det tur att man är tjej – slipper passa. Än så länge i alla fall :yikes:

    #1059617

    Hade jag haft

    #1059618
    Gymtjejen wrote:
    Jag anser själv att god kroppshygien hör till gymmets viktigaste vett o etikett-regel men detta verkar inte vara en självklarhet för alla.. Tyvärr.
    Hur mkt ska någon få stinka egentligen innan man säger ngt? Klarar ibland inte ens att vara kvar i samma rum som dom som luktar som värst.. Någon som känner igen sig?
    Tilläggas skall att jag absolut inte är överdrivet känslig utan kan stå ut med det mesta:)

    Jag duschar alltid hemma efter som jag tycker att det är värst i omklädningsrummen…..

    #1059619
    Nina Lätt wrote:
    Hade jag haft återkommande problem med någon som stank så mycket att det störde min träning så hade jag sagt till personalen. Det är ju lika bra att personen får veta det.

    Jo det är ju sant, men kan inte tro att de inte har märkt det själva. Jag menar – de har väl ett luktsinne de med…

    #1059620

    Det är inte svett som uppstår i samband med träningen som är värst.. På mitt gamla gym kom det ibland in en man som envisades med att ha en nylon tröja – ni vet en sån där som luktar efter första användningen och sedan ALDRIG går att tvätta ’go´lukt i igen .. – Och det är bland det värts jag har tvingats stå ut med.
    Jag lade snabbt om mitt program så att jag kom bort från de fria vikterna och honom.
    F.ö. kan det vara lika jobbigt att träna med småkillarna som drar på en massa billigt rakvatten, eller vad det är, innan de kommer IN i gymmet..

    Men dom brukar mest fastna framför spegeln – så då håller sej ju odören på ett och samma ställer iaf.

    :p

    #1059621
    SheeBa wrote:
    Det är inte svett som uppstår i samband med träningen som är värst.. På mitt gamla gym kom det ibland in en man som envisades med att ha en nylon tröja – ni vet en sån där som luktar efter första användningen och sedan ALDRIG går att tvätta ’go´lukt i igen .. – Och det är bland det värts jag har tvingats stå ut med.
    Jag lade snabbt om mitt program så att jag kom bort från de fria vikterna och honom.
    F.ö. kan det vara lika jobbigt att träna med småkillarna som drar på en massa billigt rakvatten, eller vad det är, innan de kommer IN i gymmet..

    Men dom brukar mest fastna framför spegeln – så då håller sej ju odören på ett och samma ställer iaf.

    :p

    Det går faktiskt att få bort ingrodd svettlukt i g:a gymkläder genom att blötlägga dom i ättiksvatten:;)

    #1059622
    Linda G wrote:
    Jo det är ju sant, men kan inte tro att de inte har märkt det själva. Jag menar – de har väl ett luktsinne de med…

    Man vänjer sig vid sin egen lukt. De kanske märker att de luktar svett, men hur skall de veta att det är så illa att andra mår dåligt av det. Man har dessutom olika bra luktsinne, så det kan ju vara en faktor.

    SheeBa: Du har nog inte känt riktigt svettstank om du tycker att det är jämförbart med rakvatten. :dance:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.