Home › Forums › Allmänt om gymträning › Synpunkter på mitt träningsupplägg.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 januari, 2010 at 20:53 #59115Anonym anvandareMember27 januari, 2010 at 20:53 #346759Anonym anvandareMember
Hej. Jag är en 21årig kille som jobbar som elektriker på vardagarna.
Så här ser mitt träningsupplägg ut idag:
Söndag: ben, underarmar / mage.
Måndag: bröst, triceps.
Tisdag: Vilodag.
Onsdag: rygg, biceps.
Torsdag: axlar, mage.Mitt mål just nu är att lägga på mig lite mer muskler.
Vad tycker ni. Ska jag ändra/lägga till, ta bort, något.
TPF // KJ
27 januari, 2010 at 20:58 #346760Anonym anvandareMemberJag skrev detta i en annan tråd, det är min syn på saken.
[http://forum.body.se/showpost.php?p=909632&postcount=12]
Enligt mig bör du ha en progression i programmet, dvs att du ökar vikterna för varje vecka och försöker få till en bra styrkeutveckling.
27 januari, 2010 at 21:57 #346761Anonym anvandareMemberJa precis som anders säger så håller jag med om att progretison är viktigt att fån vecka till vecka öka på något sett tex genom att köra fler reps på samma vikt som förra veckan eller att höja vikten eller att köra ett extra set.
27 januari, 2010 at 22:26 #346762Anonym anvandareMemberKrille Johansson wrote:Hej. Jag är en 21årig kille som jobbar som elektriker på vardagarna.Så här ser mitt träningsupplägg ut idag:
Söndag: ben, underarmar / mage.
Måndag: bröst, triceps.
Tisdag: Vilodag.
Onsdag: rygg, biceps.
Torsdag: axlar, mage.Mitt mål just nu är att lägga på mig lite mer muskler.
Vad tycker ni. Ska jag ändra/lägga till, ta bort, något.
TPF // KJ
Ser att du har vilodag på tisdagar, men vad händer med fredagar och lördagar?