Tappa muskler under deff?

Home Forums Allmänt om gymträning Tappa muskler under deff?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #86231
    #906183

    Om man tappar styrka under deff, betyder det att man tappar muskelmassa också?

    Isf vad göra för att minska lossen förutom att minska underskottet?

    #906184

    träna tungt.

    #906185
    samsam wrote:
    Om man tappar styrka under deff, betyder det att man tappar muskelmassa också?

    Det behöver inte vara så. En tyngre kropp kan hantera tyngre vikter trots samma muskelmassa. Det märks speciellt i pressövningar som böj och bänk.

    #906186
    Toljanen wrote:
    Det behöver inte vara så. En tyngre kropp kan hantera tyngre vikter trots samma muskelmassa. Det märks speciellt i pressövningar som böj och bänk.

    Precis. Sen äter man ju mindre så man har mindre laddning och energi i kroppen vilket innebär att man tappar i styrka även om man inte tappar muskler.

    #906187
    Andreas´J wrote:
    Jaa, det gör man väl !?
    Tappar du massa så ligger förmodligen på för lågt underskott så höj lite isåfall.
    Käka mer protein för det hjälper till att behålla musklerna.

    edit, det kan väl också vara så att du äter för lite kolisar så glykogenet inte är fullt till varje pass—> sämre prestation

    Ligger på högt proteinintag redan medans underskottet ligger på 500-700 :|
    Kanske har lätt för att tappa styrka bara, eller mer i behov av uppladdning.
    För närmare 10kg i flera övningar på bara 6-8 veckor är nog inte det bästa.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.