Testosteronnivå?

Home Forums Allmänt om gymträning Testosteronnivå?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Va gör man då man tror sig ha riktigt dåliga testosteronnivåer? Tror ni tribulus eller något liknanade preparat är något att ha? Äter multivitamin som ger zink om det nu spelar någon roll. Är bara 22 år.

De symtomer jag utgår ifrån är:

Dålig könsdrift
    Välldigt svårt att lägga på mig muskler
    När jag lägger på mig fett läggs det mesta på rumpan (vet inte om det stämmer men har hört att det har med teston att göra)
    Knappt någon skäggväxt

Du bör nog uppsöka läkare om du tror dig ha väldigt låga värden testosteron skulle jag tro..

Får lämna alternativa metoder som man kan göra något åt själv till någon annan, då jag inte är så insatt i det.

Testosteron har många olika funktioner.
    Men det enklaste sättet att ta reda på din nivå om du oroar dej är att ta ett enkelt venprov (blodprov i armen) på närmaste vårdcentral. Enkelt, snabbt, och du får svar inom 1-2 veckor.

Annars:

* ÄT ordentligt!!
    * Se till att våga vila också – vilan bygger upp din kropp. Inte bara träningen!

Lycka till,

Yohanna.

wakka wrote:
    Va gör man då man tror sig ha riktigt dåliga testosteronnivåer? Tror ni tribulus eller något liknanade preparat är något att ha? Äter multivitamin som ger zink om det nu spelar någon roll. Är bara 22 år.

De symtomer jag utgår ifrån är:

Dålig könsdrift
    Välldigt svårt att lägga på mig muskler
    När jag lägger på mig fett läggs det mesta på rumpan (vet inte om det stämmer men har hört att det har med teston att göra)
    Knappt någon skäggväxt

Med största sannolikhet äter du antingen för dåligt eller för smalt. Hormonnivåer regleras delvis utav vad du äter. Ifall inte kroppen näringssätts ordentligt så blir det lite snurrigt. Flickor som äter för lite får obalanserade hormonnivåer, och kan av den orsaken få t.ex. begränsad tillväxt (Precis som killar då!), oregelbunden/avbruten ägglossning/menstruationscykel och dylika problem.

Ifall det dock är så, att du har ordentliga medicinska problem med detta så ska du kontakta läkare istället för gymgrossisten, och bli satt på en ordentligt balanserad testosteronkur, alltså en dos motsvarande mänsklig produktion, ingen dopingaktig gorillakur.

Det där med att fettet lagras huvudsakligen runt rumpan var ingenting jag hört om..? Kan det vara en skröna, som är relaterad till att kvinnor lagrar där nere i förstahand kanske, och att folk tror att det har med verksamt östrogen att göra i brist på verksamt testosteron? Låter konstigt…

Rätta mig om jag har fel, men det endogena testosteronet produceras väl i exakt motsvarande mängd kontra det endogena östrogenet, för att dessa två ska balanseras ordentligt? Iallafall hos män? Eller det kanske rentav ÄR så att folk med dålig naturlig produktion inte har samma stabila hormonbalans?

Jaja, nog om detta… Vill inte gå ut på för hal is. Iallafall, börja med att antingen söka upp en läkare och konsultera med denne, eller prova att äta en mycket balanserad och så nära exemplarisk kost som möjligt, och se ifall detta åtgärdar ditt problem. Notera att hormonbalansen i kroppen tar LÅNG tid att fiffla med naturligt, det är inget som går över veckan.

kolhydrater = testosteron
    Jag testade tribulus för 5-6 år sen, är INGET jag rekomenderar. skulle isåfall hellre sattsa på AIFM.

/Jh

JohanHultgren wrote:
    kolhydrater = testosteron
    /Jh

Håller inte med. Ett högt kolhydratintag skulle snarare sänka testosteronnivåerna.

[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2179708&postcount=39]

mvh Boven

Detta är nog inte det bästa stället att ställa frågor som denna. Vänd dig i stället till en läkaren som är utbildad som kan ta prover och ge dig en korrekt diagnos:up:

Ska göra det. Hade varit jättebra om ni kunde nämna lite saker som är typiskt för en person med dåligt testo?
    Så att man vet lite mer innan man springer till läkaren.

Mvh

Fett och inte är alltför mycket protein ökar testosteronet.

marals76 wrote:
    Detta är nog inte det bästa stället att ställa frågor som denna. Vänd dig i stället till en läkaren som är utbildad som kan ta prover och ge dig en korrekt diagnos:up:

+1

wakka wrote:
    Ska göra det. Hade varit jättebra om ni kunde nämna lite saker som är typiskt för en person med dåligt testo?
    Så att man vet lite mer innan man springer till läkaren.

Mvh

Bröst, långt hår oftast, samt går klädd i kjol på sommaren. I like them! :P

JonasL wrote:
    Bröst, långt hår oftast, samt går klädd i kjol på sommaren. I like them! :P

transor ? :D

Som någon tidigare skrev i tråden gå till läkaren. Det är ett enkelt prov som görs och tar nån vecka innan man får svar. Bättre att vara säker än att chansa och testa massa saker. Har du låg nivå kommer inte något som du köper i affären hjälpa dig. Behandling för sådant finns men inte är de tribulus du får då.

Istället för att tänka gå och gör testet, de kommer få dig sluta tänka så mycket samtidigt som du får svar snabbare än att sitta här och fråga en massa frågor som inte kommer leda till om du vet om de är så eller inte iaf. Även om somliga saker stämmer så behöver de inte vara så att din produktion är dålig. Mycket sitter i huvudet….

Boven wrote:
    Håller inte med. Ett högt kolhydratintag skulle snarare sänka testosteronnivåerna.

[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2179708&postcount=39]

mvh Boven

My bad =) tack för infon, aldrig för sent att lära sig mer, men hur är det med hög(jämn) insulinhalt och testo??

/jh

jag vet inte riktigt hur en typisk person med lågt test. är men jag tror att högt östrogen ger bla. svullna bröstkörtlar, låg sexdrift, ömma bröstvårtor mm

detta är inget vetenskapligt från min sida så rätta mig gärna om nån vet?

/jh

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.