Tips för att gå upp i vikt

Home Forums Allmänt om gymträning Tips för att gå upp i vikt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Tja. reggade mig idag . tyckte sidan verkade bra så slänger in en tråd här som jag hoppas får svar på.

Jag har väldigt svårt att gå upp i vikt. har försökt hur länge helst.
    Jag tränade förra året rätt mycket och drack mycket kalorier .
    jag väger 58 kilo och är 22 år. vill inte väga så lite. vill iallafall väga över 60 kilo.

någon som vet något bra man kan göra.

just nu dricker jag ”Mass up” Chocolate fudge 2 gånger om dagen. när jag jobbar och när jag kommer hem.

hjälp mig!

Hejsan! Kan ju vara väldigt svårt att gå upp i vikt om man har hög ämnesomsättning:( Hur många mål mat om dagen intar du? Och vad tränar du? Testa gärna friterad mat under 2 veckor, ett jätte bra sätt att bulka på. Creatin kan jag rekomendera, och drick 4-6 liter vatten om dagen.. Du kommer att få springa på toaletten ganska mkt bara:) Överdosera gärna creatinet;) Står det 1,5tsk så kör på 4tsk. Hoppas det ger effekt:) Lycka till!

/J

Hej, välkommen till Body. Ett tips är att Alltid googla och försöka så bra som möjligt försöka att hitta svaret på internet. Annars kommer du få tråkiga kommentarer i framtiden. Ja självklart finns det sätt att gå upp i vikt. Ät mer än du förbränner! Det ända tips jag kan ge dig är att äta mer mat och träna. Planera och ta med mat till jobbet.

Vill bara editera överstående skrivare, om du skall överdosera kreatin så gör inte det första gången, en kompis som gjorde det och man mår väääääldigt illa. Börja med rekommendationen och öka sucksusivt.

[http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

i princip gäller att äta mer :) Både fett och kolhydrater och naturligtvis protteinet. Försök räkna ut ditt enegibehov enligt deffguiden kanske och istället för att dra ifrån så lägger du på :D Sen beror det lite på vad du tränar och kanske att din längd hade varit relevant också

Jag har alltid haft svårt att lägga på mig också. Men det gäller bara att äta (tro mig man måste äta mer en vad man tror) Jag gick upp ca 13kg på 4-6månader men då åt jag mer eller mindre så jag mådde illa hela dagen.

Kommer inte ihåg exakt men ungefär såhär såg en vanlig dag ut för mig.

11:00 en tallrik gröt på 2dl havregryn
    12:00 träning
    13:30 middag (det mor lagade)
    14:00-15:00 gainer
    17:00 3dl pasta med typ köttfärssås
    19:00 typ billys panpizza
    21:00 3dl pasta med typ köttfärssås

Tjena! Ja som sagt ovan, ät som fan.

Det bästa tipset jag kan ge dig är:

ÄT SOM FAN INNAN DU LÄGGER DIG OCH SOVER, och sov varmt – då förbränner du mindre kalorier och ja, om du får i dig riktigt ordentlig måltid så är det svårt att bli av med det.

Något jag verkligen rekommenderar är att läsa länken här under också:

[http://mb-soft.com/public2/diet007.html]

Citerar en sak ifrån länken:

”See the point? Instead of your heavily blanketed or hot bedroom body burning up 20 * 8 or 160 Calories while you sleep, if you instead get rid of that heavy blanket and/or cool the room down somewhat (to 66F or 68F, for example), it could be in far more normal operation and burning up 80 * 8 or 640 Calories each night. That difference, of 480 Calories (640 – 160) that you COULD allow your body to NATURALLY burn up, if done over seven days (a week) is around 3500 Calories! (480 * 7) One extra pound of bodyfat will therefore burn itself up (each week) WHILE YOU SLEEP! Is THAT a great diet or WHAT?!”

ÄT ÄT ÄT ÄT ÄT ÄT sen kan du äta lite till =) och sen kanske du skulle testa något kasein protein innan du lägger dig

Men kontakta läkare så du kan kolla upp din ämnesomsättning med. Litet blodprov och lite undersökning så är det klart, tar 1-2veckor innan du får svar med

Haryon wrote:
    ÄT ÄT ÄT ÄT ÄT ÄT sen kan du äta lite till =) och sen kanske du skulle testa något kasein protein innan du lägger dig

Men kontakta läkare så du kan kolla upp din ämnesomsättning med. Litet blodprov och lite undersökning så är det klart, tar 1-2veckor innan du får svar med

Varför skall han äta/dricka specifikt kassein vid viktuppgång? Har väl inget med det att göra!

Istolig wrote:
    Varför skall han äta/dricka specifikt kassein vid viktuppgång? Har väl inget med det att göra!

Antagligen så menar han på att TS borde peta i sig kasein innan läggdags för att ”klara sig bättre” under fastan som sömnen bjuder på, och inte att kasein specifikt skall vara bättre för viktuppgång.

de spelar ju ingen roll om man tankar med kassein eller om man tankar med kolhydrater i form av gainers, olika kolhydratsbaserade livsmedel..

hitta de som passar dig..

för mig passar kolisar perfa innan läggdags, somnar som en bebis;)

Kolehmainen22 wrote:
    de spelar ju ingen roll om man tankar med kassein eller om man tankar med kolhydrater i form av gainers, olika kolhydratsbaserade livsmedel..

hitta de som passar dig..

för mig passar kolisar perfa innan läggdags, somnar som en bebis;)

Ha? Skämtar du? Har du missförstått detta? Kassein är en sorts protein och inte en slags kolhydrat?

Hulken30 wrote:
    Hejsan! Kan ju vara väldigt svårt att gå upp i vikt om man har hög ämnesomsättning:( Hur många mål mat om dagen intar du? Och vad tränar du? Testa gärna friterad mat under 2 veckor, ett jätte bra sätt att bulka på. Creatin kan jag rekomendera, och drick 4-6 liter vatten om dagen.. Du kommer att få springa på toaletten ganska mkt bara:) Överdosera gärna creatinet;) Står det 1,5tsk så kör på 4tsk. Hoppas det ger effekt:) Lycka till!

/J

Överdosera inte Kreatin!
    det är si så där bra för levern. Min kompis överdoserade kreatin under några månader, han har fått fettlever eller vad fan det heter.

Överdosera aldrig saker.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.