Tips från en som kan!

Home Forums Allmänt om gymträning Tips från en som kan!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag är överviktig och vill gå ner i vikt!, jag har fått ett bra kostschema och kardioschema. Men alla pratar om att man ska köra styrketräning också för att få upp förbrännningen i kroppen? setts och reps? är det lätta vikter man ska köra eller ska man köra 3×6-8?, jag vill ju inte gå upp storlekar på kläder jag vill gå ner. mvh:(

Tung träning bränner bäst och även om du ökar muskler kommer klädstorleken gå ner om du minskar på fettvikten

men vad räknas som tungstyrketräning sett och repps hur många?

För det första så är dessa frågor behandlade minst 100 gånger tidigare så en sökning hade gett dig svar snabbt.

Men snabbt kan jag säga att generellt räknar man tungt repsintervall 3-6 reps där man istället kör ett par extra set för att få samma totala träningsvolym. Eller en extra övning om man hellre vill det.

Quote:
    Tommy Ivarsson;852349]För det första så är dessa frågor behandlade minst 100 gånger tidigare så en sökning hade gett dig svar snabbt.

…men ändå svarar vi 100 gånger för det är det vi gillar:emo-thumb

Tycker inte du skall köra fööör tungt i början då du är nybörjare. Kör normalt upplägg, du kommer lägga på dig muskelmassa ändå och det är det som höjer din förbränning.
    Jag skulle kört på 8 reps om jag vore du. Låt en instruktör lägga upp ett program för dig, du behöver nog få instruktioner om hur du skall utföra övningarna på rätt sätt = viktigt!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.