Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tips på bälten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 februari, 2011 at 01:03 #397639Anonym anvandareMember
Planerar att investera i ett bälte då gymets egna inte riktigt känns bra.
De jag söker är ett bälta som helt enkelt är skönt och inte skaver eller liknande.
Eller ska man bara panga på dom stora märkena och lite på beskrivningen på produkten?25 februari, 2011 at 01:03 #62053Anonym anvandareMember26 februari, 2011 at 00:18 #397640Anonym anvandareMemberSkönt bälte och stora märken?
Whatever, jag har powerzites egna och det är grymt prisvärt.
powerzite.se
26 februari, 2011 at 10:49 #397641Anonym anvandareMemberdet är här bältet, Wahlanders
[img=http://www.wahlanders.se/shop/catalog/images/SL-balte_rod2.jpg?osCsid=383a9b9bda71d7894175a743207d3f5e]Absolut bästa jag testat! hade ett Gasp innan och det är ju som dag och natt.
27 februari, 2011 at 14:37 #397642Anonym anvandareMemberHaavik wrote:det är här bältet,Absolut bästa jag testat! hade ett Gasp innan och det är ju som dag och natt.
Hur är GASP då? Varför var det så dåligt?
27 februari, 2011 at 18:24 #397643Anonym anvandareMemberthrower wrote:Hur är GASP då? Varför var det så dåligt?Det dög ju till en början. Funkar säkert bra så länge du inte lyfter för tungt. För mig så var det för mjukt och gav med sig väldigt fort när vikterna kom på stången i tex marklyft. Ett gasp kostar väl cirkus 600:- idag? då är dom extra 400:- man behöver lägga till för ett riktigt något man sparar ihop anser jag.
När jag satte senaste personbästa i marken kunde jag lika gärna kört utan bältet då det gav med sig så pass mycket att det inte var värt att ha på sig längre.
Ett bälte ska ge ett ordentligt stöd och man ska inte behöva spänna det svinhårt för att det ska göra nytt, det nya wahlanders bältet räcker att lägga emot och spänna magen så har jag grymt stöd och det gör skillnad!
27 februari, 2011 at 19:59 #397644Anonym anvandareMemberHaavik wrote:det är här bältet,+11 har ett likadant bälte och jag kan säga att det är skönaste bältet jag har testat! grymt bra stöd. det var lite väl hårt i början men när man har ”kört” in det lite så blir det perfekt // Jimmy
27 februari, 2011 at 20:18 #397645Anonym anvandareMemberjimmy124 wrote:+11 har ett likadant bälte och jag kan säga att det är skönaste bältet jag har testat! Grymt bra stöd. Det var lite väl hårt i början men när man har ”kört” in det lite så blir det perfekt // jimmy+1 kan bara hålla med:)
27 februari, 2011 at 20:24 #397646Anonym anvandareMemberStäller mig bakom Jimmy och Rasmus. Mycket skönt bälte.
27 februari, 2011 at 21:20 #397647Anonym anvandareMemberSkaffa ett med snabbspänne, grymt smidigt!
27 februari, 2011 at 23:04 #397648Anonym anvandareMemberHaavik wrote:Det dög ju till en början. Funkar säkert bra så länge du inte lyfter för tungt. För mig så var det för mjukt och gav med sig väldigt fort när vikterna kom på stången i tex marklyft. Ett gasp kostar väl cirkus 600:- idag? då är dom extra 400:- man behöver lägga till för ett riktigt något man sparar ihop anser jag.När jag satte senaste personbästa i marken kunde jag lika gärna kört utan bältet då det gav med sig så pass mycket att det inte var värt att ha på sig längre.
Ett bälte ska ge ett ordentligt stöd och man ska inte behöva spänna det svinhårt för att det ska göra nytt, det nya wahlanders bältet räcker att lägga emot och spänna magen så har jag grymt stöd och det gör skillnad!
Thanks!
1 mars, 2011 at 23:29 #397649Anonym anvandareMemberHur tungt bör man lyfta för att det skall vara värt att skaffa ett bälte? Känner själv att jag har lite svårt att få tryck i bålen utan bälte men lyfter än så länge lätt och tänker att det nog är bäst att bygga lite egen bålstyrka innan man börjar med bälte.
När man tar 100 kg marklyft utan bälte, är det lagom att investera då?1 mars, 2011 at 23:33 #397650Anonym anvandareMemberLångsmal wrote:Hur tungt bör man lyfta för att det skall vara värt att skaffa ett bälte? Känner själv att jag har lite svårt att få tryck i bålen utan bälte men lyfter än så länge lätt och tänker att det nog är bäst att bygga lite egen bålstyrka innan man börjar med bälte.
När man tar 100 kg marklyft utan bälte, är det lagom att investera då?Förr i tiden hade jag sagt att det kanske skulle vara passande, idag förespråkar jag träning utan bälte så länge det går. Min bålstyrka och bara allmänna stabilitet är så sjukt mycket bättre idag (2 år utan bälte nu) och idag ger bältet mig max 10 kg, det känns t om stabilare att utföra t ex marklyft utan bälte
1 mars, 2011 at 23:39 #397651Anonym anvandareMembersamutown wrote:Förr i tiden hade jag sagt att det kanske skulle vara passande, idag förespråkar jag träning utan bälte så länge det går. Min bålstyrka och bara allmänna stabilitet är så sjukt mycket bättre idag (2 år utan bälte nu) och idag ger bältet mig max 10 kg, det känns t om stabilare att utföra t ex marklyft utan bälteDet var som fan. Är inte risken för skador högre om man kör marklyft utan bälte?
2 mars, 2011 at 00:00 #397652Anonym anvandareMemberLångsmal wrote:Det var som fan. Är inte risken för skador högre om man kör marklyft utan bälte?Inte om man gör rätt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.