Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tja – För mycket vila eller för lite träning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 oktober, 2010 at 22:59 #433815Anonym anvandareMember
Hej jag tränar 4 gånger gym i veckan + 2 fotbollspass
Kör 4×4-8 per muskelgrupp hyffsat tungt för ändå behålla rätt teknik
Måndag – Biceps / Rygg
Tisdag – Bröst / Mage
Onsdag – Vila gym / Fotboll
Torsdag – Axlar / Triceps
Fredag – Börjar om dvs Biceps / Rygg
Lördag – Vila gym
Söndag Vila gym / FotbollSå det blir ett extra pass för varje 2 av muskelgrupperna varje vecka, så frågan är ju ska man skippa vilan på söndag, och bara ha Onsdag / Lördag som vilodagar? Kan ju hoppa fotbollen om jag vill.
Tar kreatin, omega 3 och proteinpulver, 193, 90kg
27 oktober, 2010 at 22:59 #64028Anonym anvandareMember27 oktober, 2010 at 23:43 #433816Anonym anvandareMemberDu borde nog omformulera din fråga.
Vilar man för mycket = träna mer mer som motsats
Tränar man för lite = träna mer som motsats28 oktober, 2010 at 13:45 #433817Anonym anvandareMemberSåg nu hur dumt det lät hehe, menade naturligtvis är vilan tillräcklig sett till mängden träning för att kunna bygga muskler hyffsat bra?
28 oktober, 2010 at 17:46 #433818Anonym anvandareMemberDu glömmer ben, fotbollen ger itne tillräckligt
28 oktober, 2010 at 19:19 #433819Anonym anvandareMemberHehe, vill dock inte ha mer på benen, ser proportionellt ut än sålänge samt att det är så jävla tråkigt :cry:.
30 oktober, 2010 at 21:51 #433820Anonym anvandareMemberMasterC wrote:Hehe, vill dock inte ha mer på benen, ser proportionellt ut än sålänge samt att det är så jävla tråkigt :cry:.Vill du inte ha starkare ben? Tycker själv att det är ganska tråkigt men det är ett måste. Vill du ha motivation så börja med att köra basövningar som man ofta tävlar med sig själv i. Dvs benböj. Försök få in ben 1 gång i veckan iaf.
30 oktober, 2010 at 21:53 #433821Anonym anvandareMemberMasterC wrote:Hehe, vill dock inte ha mer på benen, ser proportionellt ut än sålänge samt att det är så jävla tråkigt :cry:.Att utesluta benträningen är mycket dumt. Styrkan runt knäna kan vara det som avgör om en fotbollsspelares karriär slutar i förtid.
30 oktober, 2010 at 22:48 #433822Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Att utesluta benträningen är mycket dumt. Styrkan runt knäna kan vara det som avgör om en fotbollsspelares karriär slutar i förtid.Man kan ”bygga” ganska stora ben som fotbollspelare. Men som sagt, skadorna kommer för eller senare.
31 oktober, 2010 at 08:40 #433823Anonym anvandareMemberGober wrote:Man kan ”bygga” ganska stora ben som fotbollspelare. Men som sagt, skadorna kommer för eller senare.De grövsta fotbollsbenen sitter på människor med genetiska förutsättningar för grova ben. Jag hade förhållandevis grova ben som fotbollsspelare faktiskt, men det var sanslöst vad de krympte efter att jag bröt vänsterbenet.
Och då hade jag ändå märgspik vilket möjliggjorde bör belastning redan dag 1. Utan den lilla belastningen från början (som ju successivt kunde öka i takt med läkningen) behöll jag ju mer än om jag varit gipsad antar jag.
31 oktober, 2010 at 09:11 #433824Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:De grövsta fotbollsbenen sitter på människor med genetiska förutsättningar för grova ben. Jag hade förhållandevis grova ben som fotbollsspelare faktiskt, men det var sanslöst vad de krympte efter att jag bröt vänsterbenet.Kan jag tänka mig.. Polaren bröt benet för någon månad sen, då han och en annan fotbollsspelare sparkade på samma boll…. och träffade varandra … AJ!
Men det var nästan läskigt vad hans ben krympte på den tiden i gipset…
31 oktober, 2010 at 09:26 #433825Anonym anvandareMemberEizbear wrote:Kan jag tänka mig.. Polaren bröt benet för någon månad sen, då han och en annan fotbollsspelare sparkade på samma boll…. och träffade varandra … AJ!Men det var nästan läskigt vad hans ben krympte på den tiden i gipset…
De här godsakerna kördes in i knät och fotlederna och genom hela märgen.
31 oktober, 2010 at 09:37 #433826Anonym anvandareMemberOh herre min tid!! Hur kändes det dära och hur avlägsnar man det på ett ”smidigt” sätt ?
På vilket vis var du tvungen att få en märgspik jämför med en vanlig gipsning?31 oktober, 2010 at 09:39 #433827Anonym anvandareMemberEizbear wrote:Oh herre min tid!! Hur kändes det dära och hur avlägsnar man det på ett ”smidigt” sätt ?
På vilket vis var du tvungen att få en märgspik jämför med en vanlig gipsning?Nu går vi för långt off topic kanske. Inte schysst mot trådskaparen att kapa tråden med mina benbrotthistorier.
Fast iofs kanske det kan få honom att köra benträningen seriöst. Men vi kan ta det via PM och om trådskaparen sedan tillåter kan jag berätta här.
31 oktober, 2010 at 09:42 #433828Anonym anvandareMemberJapp, sorry för att glida off topic!
Sänd gärna ett PM om du orkar -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.