Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tjej med paranoia.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 mars, 2010 at 01:13 #58191Anonym anvandareMember13 mars, 2010 at 01:13 #325839Anonym anvandareMember
Har nyligen fått ändan ur datorstolen och börjat träna på ett gym i stan. Målet att träna 3 ggr i veckan verkar inte bli så svårt att hålla, och första veckan är redan avklarad.
Har dock blivit lite uppskrämd eftersom mina biceps (armarna över huvudtaget) ser större ut än jag hade väntat mig. Och har nu läst massa internetsidor om hur tjejer absolut inte kan bli ’bulkiga’ utan extra testosteron, mm. Men att tjejer med en viss kroppstyp har enklare för att bygga muskler och bli lite större…
Det som lugnade mig lite var att musklerna tydligen ska bli lite svullna efter träning, och att detta senare går ner ju mer man tränar.Mitt mål från början har varit att bara bli slankare och starkare, så dessa underliga kulor jag ser på mina korta armar skrämmer mig.
Tycker inte att det är attraktivt alls, och anser att de ser lite manligt ut.
Jag är 160cm, och för tillfället väger jag väl en.. 60kg skulle jag gissa på (har inte haft en våg i detta huset på jättelänge, finns på inköpslistan dock). Inte tjock eller så, men har lagt på ett lager runt midjan som jag skulle vilja bli av med.
Och samtidigt vill jag träna upp min rygg, eftersom jag sitter ner så mycket, i så underliga ställningar… xdMen hursomhelst har jag alltid varit ’en av killarna’, och anser att min kropp är en av de sista feminina drag jag har. Därför skrämmer dessa mans-armar mig.
Även hört att jag eventuellt kommer förlora mina stackars B kups bröst av träningen, men hoppas på den här push-up effekten man hört så mycket om. Om inte, så finns de inte mycket att göra åt saken.(killen jag tränar med tycker att jag borde hoppa av gymmet och börja på nån tjej-jympa eller dans istället om jag är så rädd, men det vill jag helst inte, då jag redan betalat för 3 månaders gym)
Ska jag köra mer cardio och mindre vikter&fler reps för armarna, trots att jag hört detta är en myt.
Eller hur går jag till väga i gymmet för att få en slank bikini-redo figur?
Kost-tips uppskattas också.13 mars, 2010 at 01:28 #325840Anonym anvandareMemberGenetiken kan du inte göra något åt
Du kommer aldrig att kunna bli grov om du inte tar AAS
13 mars, 2010 at 02:12 #325841Anonym anvandareMemberHade tänkt mej nått sånt här, vad de gäller muskler.
(ingen aning om vem tjejen är btw)
[img=http://img683.imageshack.us/img683/7302/thisplease.jpg]
Hur åstadkommer jag det i gymmet och i matväg?13 mars, 2010 at 02:34 #325842Anonym anvandareMemberKrävs inget direkt byggande för att uppnå det, hon har relativt lågt kroppsfett.
Men träna på gymmet samtidigt som du ligger på kcalunderskott så får du se var du landarFinns deffguide m m här på bodyforum, som du rekommenderas att läsa.
Det är inte troligt att du kommer att se ut på exakt samma sätt, genetiken spelar en stor roll.
Har du någon dagsformsbild?13 mars, 2010 at 02:35 #325843Anonym anvandareMemberKänns spontant som du överdriver dina biceps-kulor… Bild?
13 mars, 2010 at 02:35 #325844Anonym anvandareMemberfaulisto wrote:Genetiken kan du inte göra något åtDu kommer aldrig att kunna bli grov om du inte tar AAS
och det har du säkert statistik på.. grov är väl ändå relativt och i hennes fall verkar det inte som att hon tycker grov innebär att ha 40 cm+ runt biceps, utan mer att ha en kula på biceps och det är absolut inte omöjligt utan AAS.
13 mars, 2010 at 03:35 #325845Anonym anvandareMemberAnlita en duktig PT eller Coach som kan ge dig mer konkret information och tillintegöra alla fördomar som de flesta verkar ha. De stora gymkedjornas egna Pt:s bör du dock undvika!
13 mars, 2010 at 10:15 #325846Anonym anvandareMemberBild ??? Hade vart lättare svara om man vet vad du har att arbeta med. Jag personligen litar inte på folks personliga beskriviningar av den egna fysiken när den här ”hobbyn” känns som om den är full av vanföreställningar och tvångstankar
13 mars, 2010 at 12:50 #325847Anonym anvandareMemberDu måste lägga upp en bild annars leder detta ingen vart…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.