Tjej som vill bli större!

Home Forums Allmänt om gymträning Tjej som vill bli större!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej!

Jag har tränat ”seriöst” i ca 3 år och har det senaste året fastnat i mina vikter. Det händer varken mer eller mindre vare sig jag sänker vikterna och kör högrep eller höjer vikter och kör lågrep.

Jag föredrar egentligen lågrep och tungt. Men bör jag sadla om i och med jag knappt ökat i vikterna det senaste året?

Jag tränar styrka 5 dagar veckan. Mån-fredag de dagar kroppen orkar.
    Medan dagar jag känt mig sliten kör jag Mån-torsdag, vila på fredag och lördag.

Här är exempel på några övningar:
    knäböj : 60 kg 4 set *8 rep
    Benspark: 49 kg 4 set* 5-8 rep
    Raka marklyft: 30 kg 4 set* 8 rep
    Rygg i CC: 47 kg 4set * 8rep
    Axlar (raka, hantel): 10 kg 4 set* 6-5 rep + dropset i varje set med 6 kg
    hantellyft (sida, axel) : 8 kg 4 set * 10-15 rep
    bicepcurl i hantel : 13,5 kg 4 set * 4 rep (varje arm)
    latsdrag: 35 kg 4 set* 12-10 rep

Jag vill helst inte fråga någon på gymmet. Det är ett ganska grabbigt gym med ”tunna” killar.

Är 158 lång, väger 52 kg.
    Är 26 om det spelar roll.

Äter omega-3, högproteinkost, alltid kolhydater+ protein 1 timme före träning. Och proteindrink + snabba kolhydradrater efter träning + ett riktigt mål när jag kommer hem.

Tips….? pretty please.

Ät mer mat.

Variera din träning mera e min första reaktion. Vad är ditt syfte med träningen? Något specifikt mål? Konsultera gärna med en kunnig PT eller coach som kan få din träning till en helt annan nivå samt övervinna platåerna. Hur äter du i övrigt under dagen?

Kör lågreps, sedan kan du köra 1 set i basövningarna där du maxar vikten så mycket som det går.

Det låter som att det är dags att lägga om träningen. Prova att minska träningen till 3 pass i veckan. Håll fokusen på basövningarna och se över kosten.

köp maximum muscel guide av j bartoll… väldigt rolig och annorlunda träning

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.