Home › Forums › Allmänt om gymträning › Träna bålen, tips på övningar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 oktober, 2006 at 20:26 #58181Anonym anvandareMember13 oktober, 2006 at 20:26 #325801Anonym anvandareMember
Hej
Jag skulle vilja stärka bålen. Har någon bra tips på hur man kan göra det? vilka övningar som är bra? Har haft lite problem där så vill bygga upp den, skulle vatt bra med nåt rehab program med bilder men svårt att hitta:otack för hjälpen
Kalle13 oktober, 2006 at 20:32 #325802Anonym anvandareMemberSjälv kör jag 3 magpass i veckan och varierar så mycket det går, en favorit är det berömda maghjulet, vanliga crunches på boll samt dragrep. Sedan försöker jag att alltid lägga in ngn övning för de inre bukusklerna också i varje magpass, av typen ”plankan”.
13 oktober, 2006 at 22:19 #325803Anonym anvandareMemberOk tack, fler tips på övningar skulle uppskattas. Sen oxå, är det nåt man ska tänka på när man kör bålen( nåt speciellt)?
tack
kalle13 oktober, 2006 at 22:24 #325804Anonym anvandareMemberKnäböj/Marklyft ?
14 oktober, 2006 at 02:20 #325805Anonym anvandareMemberTa en hantel i ena handen och med den andra fattar du övre handtaget i en cablecross maskin. Lägg på dubbelt så mycket på cablecrossen, som hanteln väger. Böj dig åt motsatta sidan hanteln.
14 oktober, 2006 at 19:44 #325806Anonym anvandareMemberYTS wrote:Ta en hantel i ena handen och med den andra fattar du övre handtaget i en cablecross maskin. Lägg på dubbelt så mycket på cablecrossen, som hanteln väger. Böj dig åt motsatta sidan hanteln.nu blev jag grymt nyfiken,
men dessvärre är jag för puckad för att förstå hur den övningen ska gå till?
Det finns ingen bild eller någonting?
Kallas övningen för någonting så att man kan fråga någon nere på gymet?
Och när jag ändå skriver, stavar man gymet sådär? eller såhär: gymmet.
Det är ju ett amerikanskt ord så jag tycker det borde stavas gymet? hare14 oktober, 2006 at 19:59 #325807Anonym anvandareMemberdork wrote:nu blev jag grymt nyfiken,
men dessvärre är jag för puckad för att förstå hur den övningen ska gå till?
Det finns ingen bild eller någonting?
Kallas övningen för någonting så att man kan fråga någon nere på gymet?
Och när jag ändå skriver, stavar man gymet sådär? eller såhär: gymmet.
Det är ju ett amerikanskt ord så jag tycker det borde stavas gymet? hareDet är en övning jag uppfunnit själv, så jag tror inte den har nåt namn än.
Jag gör ett nytt försök att förklara övningen:Ta t.ex. en 15 kg´s hantel, sätt viktmagasinet på cablecrossen på 30 kg.
Fatta hanteln med höger hand och låt den hänga längs sidan. Ställ dig med vänster sida mot cablecrossens viktmagasin och ta tag i övre handtaget med vänster hand. Dra ner handtaget, så att du håller det nära vänster axel. Böj överkroppen åt vänster sida, så att hanteln lyfts en liten bit.Cablecross är maskinen med två viktmagasinshissar som sitter med ca 2,5 meters mellanrum och förbundna med en stålbalk i överkant. Till respektive viktmagasin hör ett handtag i ovankant på hissen och ett handtag i nederkant på hissen.
Enligt SAOL så stavas det gym och gymmet.
15 oktober, 2006 at 10:35 #325808Anonym anvandareMemberYTS wrote:Det är en övning jag uppfunnit själv, så jag tror inte den har nåt namn än.
Jag gör ett nytt försök att förklara övningen:Ta t.ex. en 15 kg´s hantel, sätt viktmagasinet på cablecrossen på 30 kg.
Fatta hanteln med höger hand och låt den hänga längs sidan. Ställ dig med vänster sida mot cablecrossens viktmagasin och ta tag i övre handtaget med vänster hand. Dra ner handtaget, så att du håller det nära vänster axel. Böj överkroppen åt vänster sida, så att hanteln lyfts en liten bit.Cablecross är maskinen med två viktmagasinshissar som sitter med ca 2,5 meters mellanrum och förbundna med en stålbalk i överkant. Till respektive viktmagasin hör ett handtag i ovankant på hissen och ett handtag i nederkant på hissen.
Enligt SAOL så stavas det gym och gymmet.
Tack! Provar den imorgon:emo-thumb
Och tack för att du hjälper mig stava mitt intresse, pinsamt att inte kunna:D13 mars, 2010 at 23:47 #325809Anonym anvandareMembersvingen med Kettlebell är mycket bra enligt personliga erfarenheter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.