Träna Tricep hur?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna Tricep hur?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Har en fråga angående tricep träning, har kört ett år hemma å tränat och har nu kört ca ett halvår på gym, har svårt att träna hela tricep, om jag står med armen rakt ner utmed kroppen så är det mestadels tricepen på sidan som tränas(kanske lite kosntig förklaring:/ ) vilka övningar ska jag köra för att kunna träna hela tricepe jämt?

PS: hur mycket set kan man köra bicep och tricep per pass, kör nu 12 set x 6 elelr 10 (beroende på om jag bygger volym eller formar) och har även hört att man ska köra tricep mer än bicep, hur många set kan man köra utan att överträna?

Hoppas inte inlägget blev för krångligt!

OM du hade använt sök-funktionen innan, så hade du hittat Arne Perssons grymma artikel på detta.
    Den finns alltså här på forumet.

grekelito wrote:
    OM du hade använt sök-funktionen innan, så hade du hittat Arne Perssons grymma artikel på detta.
    Den finns alltså här på forumet.

ok:) ny här.P

malawiglenn wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=5146] :nerd-tb:

Tack för tipset, va en del grejer man missat att tänka på som tex greppningen, inte kosntigt att ,man fått ont i armbågarna:P Snabb fråga, hur många bicep respektive tricep set kan man köra per pass då?

malawiglenn wrote:
    smaken är som baken, vissa kör 3 av varje andra 20

vad menar du med ”en snabb fråga”?

Troligtvis räknar TS med att en forumguru ska skriva ”5×10 där du ökar belastningen med 3% varje set där det fjärde ska utgöra ditt 10RM och det sista utföras negativt. Det kommer resultera i maximal hypertrofi, dock enbart om du tar din gainer”.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.