Träning då man är förskyld/snuvig?

Home Forums Allmänt om gymträning Träning då man är förskyld/snuvig?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Kan man träna då man är lite förkyld/snuvig eller är det farligt för kroppen?. Ikv är de karate fighting i 60 min sen tänkte jag gymma i 30 min. så runt 90 min hård träning då man är lite små krasslig, bra/ dåligt`?

Du kommer förmodligen bli frisk något senare än om du inte tränat och dessutom riskerar du att smitta andra på gymmet. Hosta innanför kragen eller i armväcket om du skulle råka göra det.

Har du feber bör du absolut stanna hemma!

Rolle wrote:
    Du kommer förmodligen bli frisk något senare än om du inte tränat och dessutom riskerar du att smitta andra på gymmet. Hosta innanför kragen eller i armväcket om du skulle råka göra det.

Har du feber bör du absolut stanna hemma!

Ja exakt, jo jag har ju inte feber är ju bara lite snuvig/förskyld dvs inget allvarligt. Jo vill ju inte smitta alla heller…
    men har hört och läst om folk som har tränat hårt då dom är förskylda och har fått problem med hjärtat. Stämmer de att man kan få de llr är de bull shit?

Det stämmer. Vissa förkylningsvirus kan ge hjärtmuskelinflammation med permanent nedsatt träningskapacitet eller t o m död som följd.

King Grub wrote:
    Det stämmer. Vissa förkylningsvirus kan ge hjärtmuskelinflammation med permanent nedsatt träningskapacitet eller t o m död som följd.

okej då avstår jag nog träningen…

Om du känner dej sjuk så ska du undvika träning,men lite snorig är man ju halva året.

Ont i halsen is a no go

feber så är det ingen fara du bränner mera fett då med =)

snoring spelar ingen roll…

Men jag personligen går endast iväg om jag inte har feber eller har ont i halsen.. är jag snorig så bryr jag mej inte.

Har hört att man vid halsont eller feber absolut inte ska träna då det kan ge problem med hjärtat om man har otur. Lite småhosta eller snorighet e dock inga problem att träna med, dock irriterande;)

n3m3 wrote:
    Om du känner dej sjuk så ska du undvika träning,men lite snorig är man ju halva året.

ja, lite små snorig nu bara. bör väl gå fortare om man inte tränar om man är snorig att bli frisk?

Biccen wrote:
    Ont i halsen is a no go

feber så är det ingen fara du bränner mera fett då med =)

snoring spelar ingen roll…

Men jag personligen går endast iväg om jag inte har feber eller har ont i halsen.. är jag snorig så bryr jag mej inte.

WOOOT tränar du när har feber? är du galen de är ju skit farligt!

håkan82 wrote:
    Har hört att man vid halsont eller feber absolut inte ska träna då det kan ge problem med hjärtat om man har otur. Lite småhosta eller snorighet e dock inga problem att träna med, dock irriterande;)

+1 på de första. Ja men de går ju över fortare om man skippar ;)

Läs ordentligt!

Men fredrik karlsson som är en känd profil här på body sa detta att feber är ingen fara och man bränner mera fett!
    Men jag skulle aldrig själv gå iväg med feber

Biccen wrote:
    Läs ordentligt!

Men fredrik karlsson som är en känd profil här på body sa detta att feber är ingen fara och man bränner mera fett!
    Men jag skulle aldrig själv gå iväg med feber

Dummaste jag hört!

Dont kill the messenger!

Feber brukar ju vara ett SOLKLART tecken på att du har en virus eller bakterie infektion och då BÖR man ju absolut inte träna…finns ingen seriös människa i hela världen som kan ge ett sådant råd.

Tänk på oss friska, gå inte till gymet sjuk. Snälla? :-)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.