Träning för första gången

Home Forums Allmänt om gymträning Träning för första gången

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Goddagens Forumet,

Efter en längre tids läsande av Body fram och tillbaka, inkl forumet så har jag äntligen bestämt mig att ta tag i mitt liv när det gäller hälsa och fysik.

Och här står jag nu.

Jag har semester just nu och tänkte ta en lokalt ställe att träna på, det vill säga Friskis och Svettis tills semestern är över och börja på Planet Fitness där dom har PT men F&S har inget sådan utan bara instruktör för maskiner och ingen som helst uppläggning av helkroppsschema.

Så mina fråga är,

Vad är ett bra helkroppsschema för en helt otränad person på 179 cm och 115 kg?

När det gäller kost så har jag bra koll sen tidigare, och kommer fokusera på den kosten från och med Måndag då jag tänkte börja träna också.

Vilket är bäst ?
    2 eller 3 dar i veckan?

Ge tips på helkroppscheman för en nybörjare som kommer gå ner i vikt samtidigt.

Tack på förhand
    Marcus

Marckus_E wrote:
    Goddagens Forumet,

Efter en längre tids läsande av Body fram och tillbaka, inkl forumet så har jag äntligen bestämt mig att ta tag i mitt liv när det gäller hälsa och fysik.

Och här står jag nu.

Jag har semester just nu och tänkte ta en lokalt ställe att träna på, det vill säga Friskis och Svettis tills semestern är över och börja på Planet Fitness där dom har PT men F&S har inget sådan utan bara instruktör för maskiner och ingen som helst uppläggning av helkroppsschema.

Så mina fråga är,

Vad är ett bra helkroppsschema för en helt otränad person på 179 cm och 115 kg?

När det gäller kost så har jag bra koll sen tidigare, och kommer fokusera på den kosten från och med Måndag då jag tänkte börja träna också.

Vilket är bäst ?
    2 eller 3 dar i veckan?

Ge tips på helkroppscheman för en nybörjare som kommer gå ner i vikt samtidigt.

Tack på förhand
    Marcus

Sorry, vill inte vara dryg men [http://forum.body.se/search.php]

Det kommer dagligen nya trådar om samma ämne. FAQ och sök funktionen kommer man långt med som nybörjare! Lycka till.

måndag, onsdag och fredag. Det kan vara dina träningsdagar så får du två dagars vila sedan. Ett helkropps ”schema” kan du hitta om du söker lite, finns massor. Kan nog se ut så här:

Pass1:

Knäböj
    Raka marklyft
    Bänkpress
    Latsdrag
    Sidelaterals
    Sittanderodd
    Magövning

Pass2:

Marklyft
    Sittande/liggandelårcurls
    Hantelpress
    Chins
    Axelpress
    Stångrodd
    Magövning

Tackar,
    Sitter och rotar runt och söker en massa.

Finns så mycket att läsa så det känns som man kommer läsa mer än man tränar.
    Tur att man bara ska köra 3 dar i veckan, så har man 4 dar att läsa :P

/Marcus

WorkOutBuddy wrote:
    måndag, onsdag och fredag. Det kan vara dina träningsdagar så får du två dagars vila sedan. Ett helkropps ”schema” kan du hitta om du söker lite, finns massor. Kan nog se ut så här:

Pass1:

Knäböj
    Raka marklyft
    Bänkpress
    Latsdrag
    Sidelaterals
    Sittanderodd
    Magövning

Pass2:

Marklyft
    Sittande/liggandelårcurls
    Hantelpress
    Chins
    Axelpress
    Stångrodd
    Magövning

Ont om knäböj, benpress ect…

Armin wrote:
    Ont om knäböj, benpress ect…

Knäböj är med, något annat utöver det tycker jag är onödigt.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.