Träning med alkohol

Home Forums Allmänt om gymträning Träning med alkohol

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Tjenare, hur dumt är det att dricka lite alkohol när man seriöst siktar på att bygga muskler så snabbt som möjligt?

Hur mycket är lite?

Jag är väl inte fullständigt insatt; men är det inte så att processen att bryta ner alkohol tar första prio över proteinsyntes, vilket försämrar uppbyggnaden?

Med det sagt vill jag påpeka att jag mycket väl kan vara ute och cykla. Har hört detta för ett tag sen.

Använd forumets sökfunktion så hittar du en djävla massa.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Använd forumets sökfunktion så hittar du en djävla massa.

Den suger

Sup och skit i att träna, skit i att supa och träna eller var som en rysk tyngdlyftare, både sup och träna.

Yaldish wrote:
    Den suger

Avancerad sökning givetvis, då hittar i alla fall jag hur mycket som helst.

[http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html]

Det jag själv har upplevt som har den största negativa effekten på träningen när man är ute och festar är att energiintaget (d.v.s. den energi som faktiskt innehåller något bra, och inte tom energi som alkhol innehåller) ofta blir helt och helvete. Om man exempelvis är ute efter att försöka hålla en någorlunda form, alternativt att minska i fettvikt, så är det inte så fördelaktigt att trycka ett par kebabrullar på väg hem från krogen.

En annan sak som jag själv har märkt är att man, medvetet eller omedvetet, äter mycket mindre dagen efter eller dagarna innan då man vet att man ska supa. Detta i kombination med många timmar utan mat (om man då inte trycker den där kebabrullen på hemvägen) gör ju även att om man är ute efter att öka i vikt blir lite problematiskt.

Det är dock ingen omöjlighet, som Martin påpekar i artikeln om fettminskning och alkoholintag, att gå ned i vikt samtidigt som man festar en hel del (~varannan vecka). Jag har blivit rätt hård genom att följt en strikt diet under vardagarna och krökat till det rätt rejält upp till varannan helg.

Sup på du! Angående sökfunktionen har jag aldrig haft problem på något forum. Och nej jag föddes inte som moderator. :D

dupper wrote:
    Hur mycket är lite?

Jag är väl inte fullständigt insatt; men är det inte så att processen att bryta ner alkohol tar första prio över proteinsyntes, vilket försämrar uppbyggnaden?

Med det sagt vill jag påpeka att jag mycket väl kan vara ute och cykla. Har hört detta för ett tag sen.

5-8 fina kalla goda 50cl ÖL, läste också att de pajjar proteinsyntesen rätt hårt så de blir inge alkohol nu typ. Smaka kan man dock alltid:drunk:

Beror ju på vad du menar med att dricka..? Handlar det om att dricka halva natten + lokala pizzerian på vägen hem och bakis dagen efter..? Nej, då är det inte bra.

Alkohol i sig påverkar proteinsyntesen och kroppen kommer att fokusera på att förbränna alkoholen istället för fett.

Personligen tar jag ofta 1-2 glas rött vin till maten på kvällen. Jag växer bra ändå och formen blir bättre – vid en tävlingsdiet så visst då hade jag tagit bort alkoholen.

Men annars i lagom doser och utan allt annat skräp som följer med alkoholen tycker jag det är OK..

Något glas vin till lördagslunchen/middagen ska inte kunna skada.

Alkohol sabbar proteinsyntensen totalt, testosteron-nivåerna sänks ordentligt samtidigt som alkoholintaget leder till nedbrytning av muskelmassa. Sedan lägger du givetvis på dig en massa tomma kalorier.

Nä, träning och supande går inte hand i hand, tvärr :(

Jag skulle behöva bli jävligt seriöst tävlingssatsande för att välja bort en festkväll en gång i månaden.
    Gå nu inte och få för dig att du tappar 3 veckors styrketräning för att du går på krogen.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.