Home › Forums › Allmänt om gymträning › tränings mängd för bästa resultat?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 september, 2009 at 20:08 #61488Anonym anvandareMember20 september, 2009 at 20:08 #394599Anonym anvandareMember
Hej jag är 18 år och har gymmat ett tag nu jag kör 8 pass i veckan å nu undrar jag om de är något fel med de jag gör eller om jag kan fortsätta som jag gör uttan att bryta ner mig?
Jag tränar måndag,onsdag,torsdag och fredag då kör jag innan jag börjar skolan och sen direkt efter skolan, jag tränar för att bli stor och kanske börja tävla men vet inte riktigt hur mycket jag ska äta. Jag vill inte lägga på mig massa onödigt fett då jag har ganska svårt för att deffa (har fösökt massor då jag körde boxning innan). jag vill bygga och slippa deffa i slutändan om detta går?
Jag är 177cm och väger nu 73kg
så frågan är hur gör jag för att slippa bulka å få bästa resultat?
20 september, 2009 at 20:46 #394600Anonym anvandareMemberVarför har du svårt för att deffa? vad är anledningen?
21 september, 2009 at 02:25 #394601Anonym anvandareMemberVissa förspråkar högvolym, andra lågvolym – kanske för att alla svarar olika på olika typer av träning. Men 8 pass i veckan är på tok för mycket. Kom ihåg att vila/återhämtning är essentiellt för muskeltillväxt.
Skär ner till 3 pass i veckan. Vidare när det gäller själva träningspassen så är antigen hel- eller halvkroppspass att rekommendera för nybörjare, samt koncentrering på främst basövningar. Sök på forumet så hittar du massor av exempel på bra nybörjarupplägg.
Keep it simple, krångla inte till det alltför mycket när det gäller maten. Se till att käka mycket kött,kyckling,fisk och ägg för proteinet som står för själva muskeluppbyggnaden; kom ihåg att mer muskler = högre ämnesomsättning. Ät helst långsamma kolhydrater under dagen och en proteinshake efter träningspasset. Märker du att du lägger på dig lite för mycket fett så kan du alltid skära ner lite på kolhydraterna och/eller slänga in ett eller två konditonspass på vilodagar.
21 september, 2009 at 15:05 #394602Anonym anvandareMembermarcus021 wrote:så frågan är hur gör jag för att slippa bulka å få bästa resultat?Jag ställde samma fråga för ett tag sen, till svar fick jag att istället för att käka ett grovt kalori överskott (ex +1000kcal) så kör du med ett mindre kaloriöverskott & ”bulkar” under längre tid för att sedan deffa bort de.
Det är väl inget måste att bulka, bara att det går snabbare?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.