Träningsbänk till hemmagym??

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsbänk till hemmagym??

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej,
    Vi håller på att renovera våran källare och jag tänkte försöka få till ett litet hemmagym för att kunna träna lite enklare styrka.

Skulle vilja ha en stabil träningsbänk för lite ”vanliga” övningar med fria vikter men som också går att fälla bakåt för att göra sit-ups på.

Är det någon som har något tips.

Betalar hellre lite mer för att slippa få något rassel.

//Susanna :|

det e väl bara kolla på blocket?

Annars kan du alltid kolla på smiprod eller ölme bodypower equipment

Ja visst, ställen att köpa på finns det ju gott om, mest nytt men även en del begagnat.
    Nu var jag mest ute efter era erfarneheter av olika bänkar för att slippa göra felköp.

Tack för länkarna i vilket fall, de verkar ha produkter som skulle kunna passa mig.

Bubbelina wrote:
    Ja visst, ställen att köpa på finns det ju gott om, mest nytt men även en del begagnat.
    Nu var jag mest ute efter era erfarneheter av olika bänkar för att slippa göra felköp.

Tack för länkarna i vilket fall, de verkar ha produkter som skulle kunna passa mig.

okej då missförstod jag ditt inlägg, sorry.

Ska du ha en rejäl ställbar bänk så går dom ju på 3-6K säkert.. Jag skulle ju hellre köpt en vanlig billig planbänk men har du pengarna så shoot.
    Varför inte bara göra situpsen på golvet? eller situps på planbänk funkar ju nu också om man inte vill va på golvet..

Köp en ställbar bänk med så många ställbara olika nivåer som möjligt. Jobbigt när det är långt mellan varje hack.
    Inbyggt fotstöd i bänken gillar jag, speciellt i pressövningar då det är lättare att hålla korsryggen mot bänken. Även lätt att fästa fötterna under vid situps. Finsn ju även incline/declinebänkar med inbyggt fotledsstöd för att kunna ha fötterna under vid t.ex situps. En sådan vore ju smidig att ha!

Tommy Ivarsson wrote:
    Köp en ställbar bänk med så många ställbara olika nivåer som möjligt. Jobbigt när det är långt mellan varje hack.
    Inbyggt fotstöd i bänken gillar jag, speciellt i pressövningar då det är lättare att hålla korsryggen mot bänken. Även lätt att fästa fötterna under vid situps. Finsn ju även incline/declinebänkar med inbyggt fotledsstöd för att kunna ha fötterna under vid t.ex situps. En sådan vore ju smidig att ha!

Köpte precis en ställbar bänk till mitt lilla hemmagym:)

Tänkte att jag skulle få lite tips med hemmaövningar då jag såg rubriken.

Bänken heter GFID31, har funkat kanon än så länge.
    Köpte den på Västsvenska träningsprodukter i Kungsbacka.
    Har själv bara hantlar ( än så länge ) men det funkar säkert lika bra med skivstång ifall du ska träna med det.

Så dela med er av era hemma övningar med bänk och hantlar.

Lycka till med köpet

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.