Träningskompis?

Home Forums Allmänt om gymträning Träningskompis?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Har alltid tränat ensam och nu tror jag att jag är redo för en kompis att träna med, någon som kan passa, puscha och peppa och kanske hänga med ut på morgonpromenader. Någon som är fokuserad på att få ut så mycket som möjlig av sitt gympass. Jag har ju ingen kompis som är de minsta intresserad av att köra styrketräning med mig så största problemet lär väl va och hitta någon.

Jag är trött på att be okända människor passa i bänkpress och som är där och drar i stången innan jag ens har börjat pressa. Dessutom ser ju 90% lite obekväma ut när man frågar. Jag vill kunna få ut max av min träning och har svårt att se hur jag ska göra det utan träningskompis.

Tränar ni ensam eller har ni en träningskompis? För och nackdelar med att träna med någon?

Tränar ensam och känner att jag inte riktigt får ut det där sista som jag vill ibland. Svårt i böj, bänk mm att köra till det yttersta när man vet att det finns en risk att inte orka.

Har man en kompis som peppar och passar har man ju ”råd” att misslyckas lite på sitt sista rep. Bänka själv och misslyckas på sitt sista rep är inte kul =)

Det är ju precis så jag känner. Men hur fasiken får man tag på någon som vill träna ihop då? Slänga ut en ”kontaktannons” på gymmet?

jag snackar mkt med folk på gymmet så det är nästan alltid någon där man halvkänner lite, brukar inte va nå problem att få hjälp av dom. Har även snackat med folk och frågat om dom vill köra något pass tillsammans just för att få ut mer. Har du inte snackat lite extra mycket med någon som tränar ungefär samma tider som du?

Milla85 wrote:
    Det är ju precis så jag känner. Men hur fasiken får man tag på någon som vill träna ihop då? Slänga ut en ”kontaktannons” på gymmet?

Är nog inte så vanligt, men ja varför inte? Finns säkert många likt dig som vill ha en träningskamrat :-)

Jag har tränat med en handfull träningskompisar genom åren. Har man en bra
    träningskompis kan det göra underverk för passen. Men är det en träningskompis som
    inte passar dig kan det bli jobbigt. Det där märker man efter ett tag.

Försöker haffa dom jag känner igen och snackar med så ofta jag bara kan.

Men jag vet ju också att dom är där för att sköta sin egen träning och jag vill ju inte trötta ut dom med att passa åt mig.

Vad är den allmänna inställningen att ha en tjej som träningskompis när man är kille? Skulle själv tycka det var det ultimata och få en manlig träningskompis eller en tjej som kan utmana mig till max, tyvärr har vi väldigt få sånna tjejer på gymmet.

Menar inte att dom blir trötta för att dom ska lyfta mina vikter utan för att jag stör dom i sin egen träning . Bäst och förtydliga :D

För min del skulle det inte spela någon roll om det var en tjej eller kille. Det viktigaste
    för mig är att träningspolaren har samma vilja och ungefär samma mål. Och att man
    passar bra ihop. Det blir lite som ett förhållande där man är beroende av varandra för att
    få ut så mycket som möjligt. Att utnyttja varandras energi och entusiasm.

Men exakt. Nästan lite romantiskt skrivet av dig.

Jag föredrar definitivt att köra ihop med någon, men det är praktiskt om man är ungefär lika starka. Om tex jag och Lars Berglund ska köra bänk ihop och jag ska träna på 100 och han på 200 blir det en del viktplockande:D

Ja helt klart, de där har jag ju varit med om, va ju helt slut av att bara plocka av och på vikter. :)

Men samtidigt va det jäkla sporrande för mig och vilja bli bättre och lyfta tyngre för att slippa lyfta av så mycket mellan varje set. Men helt klart väldigt mycket smidigare om man lyfter hyffsat jämt.

Jag vill ju bli bättre, lyfta tyngre, bli ännu mera peppad så ja jag måste banne mig hitta någon!

”Problemen” jag haft när jag tränat med folk har mestadels varit att lyckats träna då tider skall passa bägge parter men utöver det har resten bara varit positivt.

Då till nästa fråga.
    Hur har ni hittat era träningskompisar?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.