Träningsprogram för grymma resultat

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsprogram för grymma resultat

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #891818

    Lägger ut mitt träningsprogram här för att få feedback av er på forumet. Har kört på det i några veckor och det känns bra, men allting kan förbättras. Kör igenom de 5 passen på en kalendervecka.

    På programmet innan så körde jag ben på ett pass, 4 pass i veckan och 7-10 repetitioner. De är de största skillnaderna mot det nya programmet.

    Tränar för muskeltillväxt, har tränat i 6 år och väger 77 kg.

    Brukar lägga in lite motivations citat på programmet och inspirationsbilder, bilderna var jag dock tvungna att ta bort vid uppladdningen. Finns det mer folk på forumet som också gör det? Vad lägger ni in då?

    #85974
    #891819

    Hur skulle prestationsförmågan kunna försämras av att stretcha innan hade du tänkt egentligen? Har läst stora stretchboken från fitnessförlaget och enligt den spelar det ingen roll om man stretchar innan och efter.

    För att jag anser att 3 set är bra för att värma upp musklerna och förbereda dem för träning, att det bara är två set för de andra är för att jag där kör övningar med kroppen som belastning först. Dvs. chins, dips och crunches.

    #891820
    hulken wrote:
    Prestationsförmågan försämras vid stretching före aktivitet, detta på grund av att musklerna blir ”slöa”.
    Stretchboken är gammal.
    Rygg är en större muskelgrupp än tex biceps och borde kräva fler uppvärmningsset.

    Istället för att bara säga att boken är gammal kan du ju gärna leta fram någon sorts källa som backar upp det du säger?

    #891821
    hulken wrote:
    Nej. Du måste inte tro mig om du inte vill.

    Nej men skulle vara kul och se vart du har fått det ifrån :emo-thumb

    #891822
    hulken wrote:
    Stretchboken är gammal.
    Rygg är en större muskelgrupp än tex biceps och borde kräva fler uppvärmningsset.

    Kolla upp stretchboken och den jag har är från 2004, alltså bara tre år gammal.
    På sidan 18 står det att det går bra att stretcha innan, under och efter träningspasset.

    Har funderat på att börja med 3 set uppvärmning för ryggen eftersom jag har börjat lägga på vikter i chins.

    Planerar inte in exakta veckodagar utan pass 1-5 för att kunna vila när det behövs. När jag har tränat 3 månader i sträck så vilar jag en vecka för att återhämta mig mentalt och samla motivation.

    Att jag stretchar innan passet är främst för att det ska bli av så jag har det gjort, blir lätt att jag hoppar över det om jag ska göra det efter passet.

    #891823

    Om det står ”innan, under och efter träningspasset” så betyder ju inte att alla tre alternativen är lika bra faktiskt…
    Eller står det ”Det går lika bra att stretcha enbart före träningspasset som att stretcha enbart efter.”? 😮
    jag suger iofs på att stretcha så jag kanske inte ska lägga mig i…

    #891824

    Kan väl citera boken så får ni tolka själva, står alltså inte vilket som skulle vara att föredra om man skulle välja en tidpunkt.

    Före eller efter träning?

    Om du tränar för välbefinnande och på motionsnivå går det bra att stretcha inte bara före och efter träningspasset utan även under det.

    #891825

    hmm, det låter som lättare träning när dom säger motionsnivå. Fast det är ju min åsikt, den som skrev det kanske inte tänkte så. Fast känns det bra så kan du ju göra det :) Jag ska inte slå dig om du tycker det känns bättre.

    #891826

    Skönt att du inte ska slå mig :up:

    #891827

    Tycker jag också. Tänk om jag hade vrickat fingrarna eller något liksom. då hade det varit :nono: till träning i ett tag. :)

    #891828

    Lite överambitiöst!!

    #891829

    Stretcha ej innan eller under träning.

    [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=92880&highlight=stretching]

    #891830

    Musklerna presterar sämre om du stretchar innan eftersom de blir längre. Ju längre muskel, ju lägre kraft kan den producera.

    #891831

    Kort och enkelt;

    SKIT I ALLA BÖCKER SOM FOLK HAR SKRIVIT OM SINA EGNA TRÄNINGSPROGRAM.

    SKIT I VAD DU SER PÅ FILMER IFRÅN BODYBUILDERS TRÄNINGSBIOGRAFIER.

    SKIT I VAD ALLA ANDRA SÄGER ÖVERHUVUDTAGET.

    Kör ditt race, kör som du tycker att det passar dig och ta i som ett jävla djur, så ska du se att det funkar, oavsett vilken väg du väljer att gå. Det är din kropp, bara DU vet vad som biter bäst på den!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.