Träningsschema (jippie)

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsschema (jippie)

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #85594
    #879695

    Jag vet att ni hatar schemafrågor, men jag tycker det är värt att gå någon på nerverna om något skulle visa sig vara galet. Några invändningar? Förutom att veckorna har sju dagar. Bear in mind att jag älskar att dra till gymet och mer än gärna tränar så här ofta.

    Dag1: Bröst, tri, mage (Bröst får det tungt här)
    Dag2: Rygg, ben (TUNGT, MARK/BÖJ. flyttar bic till Dag7 då jag ej orkar köra dem detta pass)
    Dag3: Vila
    Dag4: Bröst, axlar, tri
    Dag5: Rygg, bic, mage
    Dag6: Vila
    Dag7: Axlar, biceps, underarmar (Tyngre axlar än Dag4. Militärpress bland annat)
    Dag8: Vila

    Eftersom jag är arbetslös sover jag gärna 10h varje natt, så vila finns det.

    Har styrketränat 4gånger i veckan i 8 månader och aldrig skolkat. Detta var under viktnedgång då jag var ett stort jäkla fetto. Körde då enl:

    Mån: Bröst, tri, mage
    Tis: Rygg, ben, bic
    Ons: Vila
    Tor: Mån
    Fre: Tis

    Detta tycker jag ej fungerar längre då jag slutat dietat.

    LÄR MIG! :P

    #879696

    Tränade Dag4 idag. Pushdowns (triceps) gick inte bra att köra efter axlarna, så jag kör triceps före axlar framöver. Kör endast stående framåtböjda hantellyft som axelövning den här dagen eftersom jag har framåtskjutna axlar. Alltså behöver jag inte så mycket triceps till axlarna.

    Annars är alla muskelgrupperna uppdelade i rätt ordning. Nej, det gick inte att redigera längre.

    #879697

    Tycker det låter aldeles för tung påfrestning på kroppen, risk att du blir övertränad rätt fort. För lite tid att återhämta sig mellan passen.

    Satsa istället på att träna igenom kroppen 1 gång per vecka och gör det då ordentligt!

    #879698

    Jag vilar all tid jag inte tränar, dvs, jag är inte aktiv och sliter på kroppen. Lite ALC på det. Borde inte vara några problem.

    #879699

    kanske detta kan passa
    dag 1 bröst,ben
    dag 2 vila
    dag 3 axlar ,armar
    dag 4 vila
    dag 5 rygg
    dag 6 vila
    alltså köra hela kroppen på 3 pass,varannan dag,hela kroppen tränas 2ggr i veckan,och sedan variera tung och lätt träning,ett förslag bara.

    #879700

    Är inte det här med överträning ganska överhypat? Jag menar, jag kände mig aldrig sliten när jag tränade fyra gånger i veckan och samtidigt körde cardio fyra gånger i veckan. Under den tiden arbetade jag också tvåskift, vilket är allmänt pissigt för kroppen. Nu är jag arbetslös och vilade tre veckor efter dietandet.

    Var fjärde vecka skulle jag kunna vila i fyra dagar, eller liknande.

    #879701

    Undrar lite det där med kombinering av muskelgrupper. jag har tidigare nästan alltid kombinerat bröst/triceps och rygg/biceps och då kört dom på samma pass eftersom dom ”hänger ihop”. Nu sedan en tid tillbaka har jag börjat köra bröst/biceps och rygg/triceps bara för att få maximal träning på båda. jag känner lite att om du kör typ bröst/triceps på samma pass och kör bröst först blir triceps något försvagad. känns inte som man får maximal träning… jag ser dock till att alltid ha 1 dags vila mellan passen så ingen träningsverk lr utmattning sitter kvar.

    Några synpunkter på det?

    Kan se ut ungefär såhär (funderar dock på att utöka lite):
    Mån: Bröst/biceps
    Tis: Vila
    Ons: Rygg/triceps
    Tors: Vila
    Fre: Axlar/ben
    Lör: Vila
    Sön:Vila

    Brukar även lägga in 1 magövning efter varje pass. Funderar där vad som är bäst. Att köra så lr att bara köra 1 ordentligt pass per vecka.

    #879702

    Skrotade detta upplägg. Någon mod får gärna ta bort tråden

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.