Träningsvärk – vilken muskelgrupp tycker du är värst?

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsvärk – vilken muskelgrupp tycker du är värst?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • Author

Kan inget annat än instämma med de flesta och säga ben. Framförallt sker det ofta på framsida lår, men när det är som värst så är det när baksida lår har fått sig en rejäl törn.

Kan bara hålla med dem flesta här. Ben är den värsta även för mig. Spalar ingen roll hur ofta jag kör ben så får jag överdriven träningsvärk i ca en vecka efteråt.

Absolut ben :)

Fick träningsvärk de första veckorna jag körde ben sedan har jag inte haft någon träningsvärk alls ..Men helt klart vader tycker jag..:)

Instämmer med er andra, ben är nog värst.. kan säga att träningsvärk i magen inte är någon höjdare heller.

Jag är fortfarande i det stadiet (efter 2-3 år) att jag generellt njuter av träningsvärken. Men som svar på frågan måste jag nog svara korsryggen. Den påverkar mig mest negativt i vardagen då det smärtar väldigt om jag står upp för länge. Det är till exempel omöjligt att diska längre än 5-10 minuter dagen efter ett tungt marklyftpass.

Det är ben och mage som är värst för mig också. Träningsvärk upp i ländryggen är väldigt jobbigt också då man får problem att resa sig ur sängen på morgonen.

Träningsvärk i axlar, bröst och armar känns bara bra!

Halsen.

Benen, speciellt när man dragit på sig löparskorna första gången för säsongen och får för sig att dra en mil rakt upp och ner.. Dagarna efter känns, ordentligt.

Ben och Bröst på delad förstaplats

Lår!

Min triceps får sjuk träningsvärk och ibland får jag i brösten så pass att jag mår illa och får ta en Ipren :D

kapp/trapmuskel (shrugmusklen) och ben.

Johnny Furu wrote:
    För min del är det nog triceps som jag får mest träningsvärk i!
    Benen blir oftast bara behagligt sjuka…

Idag har jag faktiskt mera träningsvärk i baklåren än jag brukar få…
    Men det har kommit från att rensa ogräs i 2,5h igår… :D

Har hemska minnen från mitt allra första ”riktiga” gympass då kördes ben och mage stenhårt.
    Kunde inte sitta eller gå normalt på 2 veckor , värken i magen gjorde så att ja var tvungen att ”jucka” kroppen åt sidan så jag fick fart nog att rulla mig ur sängen 😮

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.