Träningvärk

Home Forums Allmänt om gymträning Träningvärk

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hur har ni andra med er träningsvärk? Får alltid värst typ 2 dygn efter ett pass: Lagom tills man ska träna igen (kör varannan dag) har man alltså skit ont i halva kroppen

Har dom flesta träningsverk mest dagen efter eller känner ni igen er här?

Är väl inge problem direkt men jag presterar ju mycket bättre om de inte gör skit ont i musklerna såklart:)

Antingen bör du vänta längre mellan passen eller endast träna ett fåtal muskelgrupper varje pass så att dom får längre vila innan det är dags igen. Jag tränar t.ex. biceps först när dom känns fräscha och starka igen.

Att ha den värsta träningsvärken två dygn efter är nog ganska vanligt.

Testa ta EAA, funkar bra för mig mot träningsvärk. Även tigerbalsam är en nära vän :) Annars kan du ju värma igenom kroppen med lite lätta set innan du går på ”riktiga vikter” så brukar det värsta ha släppt i lagom tid.

Anton Fräs wrote:
    Testa ta EAA, funkar bra för mig mot träningsvärk. Även tigerbalsam är en nära vän :) Annars kan du ju värma igenom kroppen med lite lätta set innan du går på ”riktiga vikter” så brukar det värsta ha släppt i lagom tid.

Eaa har ja kört med ett par månader nu! Undar mest varför verken kommer så långt efter träningen- vilket blir jobbigt ibland bara.

Uppvärmningen är dock något jag alltid slarvar med för att de är så tråkigt:p

Jag får nästan aldrig träningsvärk längre, förutom dom gånger jag maxat eller kört rejält tungt för att tillslut få ett failure set.

EAA är kanon för återhämtningen, vet inte om det är pga det som gör att jag inte känner av träningsvärken längre eller om man helt enkelt blir van av att träna hårt.

Brukar vara värst två dagar efter.

Två dagar efter är alltid värst för mig. Kan hålla i sig en hel vecka ibland..

Känner igen detta med träningsvärk, men den riktiga frågan är väl om det är effektivt att träna två dagar efter ett pass trots att man fortfarande har värk. Har musklerna återhämtat sig?

Intressant tråd. Sitter själv med helt sinnesjuk träningsverk just nu och undrar vad EAA är ni nämner.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.