Home › Forums › Allmänt om gymträning › Trapezius – Huvudvärk?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 mars, 2010 at 14:48 #57917Anonym anvandareMember24 mars, 2010 at 14:48 #324726Anonym anvandareMember
Halloj! Tänkte höra mig för om det bara är jag som har det här problemet, eller om det är vanligt förekommande bland styrketränande?
Det är såhär att när jag tränat trapz, så får jag träningsvärk, och det strålar hela vägen upp i huvudet och jag får en sju helvetes huvudvärk i några dagar efteråt. Det enda sättet att faktiskt klara av dagarna är att ta huvudvärkstabletter! Det slår aldrig fel!
Några fler som har detta problemet, och är det ett vanligt problem folk som tränar gym har?
24 mars, 2010 at 14:57 #324727Anonym anvandareMemberspänningshuvudvärk. träna lättare och stretcha.
24 mars, 2010 at 15:04 #324728Anonym anvandareMemberMiQuL wrote:spänningshuvudvärk. träna lättare och stretcha.Jo tack, jag vet orsaken, och hur man kan undvika det, men det är ett val jag gör att träna hårt…
Att träna lättare är inget alternativ:D Tänkte mest se hur många andra som också är så dumma i huvudet som jag själv och tränar trapz hårt, trots att man får ont i skallen efter?
24 mars, 2010 at 17:32 #324729Anonym anvandareMemberDu kanske gör fel?
24 mars, 2010 at 19:32 #324730Anonym anvandareMemberGaranterat spänningshuvudvärk!
Prova att ta en massage eller triggerpunktsbehandling för nacken! Kan mycket väl hjälpa dig med dina smärtor!
30 mars, 2010 at 15:08 #324731Anonym anvandareMemberHade samma problem som du, fick en fruktansvärd huvudvärk, som ofta höll i sig i två dagar. Numera stretchar jag trapezius noga efter varje nackpass. Sällan jag har denna ilska huvudvärk numera.
30 mars, 2010 at 18:06 #324732Anonym anvandareMembertrapezius vad är det? Jag har också sådan huvudvärk, hur borde man stretcha? Fick sånt efter en hårt träningspass sedan när jag hade telefon sex med flickvännen på kvällen så fick jag skit ont i huvudet och det kändes som jag hade ett hjärta i huvudet som dunkade hårt =S
31 mars, 2010 at 10:28 #324733Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:…sedan när jag hade telefon sex med flickvännen på kvällen så fick jag skit ont i huvudet och det kändes som jag hade ett hjärta i huvudet som dunkade hårt =SHa ha! Vad fasen hade ”telefonsexet” med det att göra?
31 mars, 2010 at 15:15 #324734Anonym anvandareMemberClark wrote:Ha ha! Vad fasen hade ”telefonsexet” med det att göra?Att när jag spänner mig så får jag ont i huvudet och det gjorde jag på telefonsexet därför har det med huvudvärk att göra xD
31 mars, 2010 at 15:20 #324735Anonym anvandareMemberHar haft problemen med, men brukar räcka att jag efter sista settet vilar lite, sen tar upp hantlarna och låter dom hänga tills jag i princip tappar greppet, sen är det färdig stretchat!
4 april, 2010 at 22:30 #324736Anonym anvandareMemberWathier wrote:Halloj! Tänkte höra mig för om det bara är jag som har det här problemet, eller om det är vanligt förekommande bland styrketränande?Det är såhär att när jag tränat trapz, så får jag träningsvärk, och det strålar hela vägen upp i huvudet och jag får en sju helvetes huvudvärk i några dagar efteråt. Det enda sättet att faktiskt klara av dagarna är att ta huvudvärkstabletter! Det slår aldrig fel!
Några fler som har detta problemet, och är det ett vanligt problem folk som tränar gym har?
Ja precis samma.
Men jag försöker att inte ta huvudvärkstabletter massage brukar hjälpa även utförd av amatörer som min sambo tex.
Jag tror att det beror på triggerpunkter i trapezius i mitt fall.
Men det har generellt blivit bättre i och med att jag började gymma,nu gör det bara ont där när jag har tränat trapz hårt förut hade jag nästan nack/hvudväk konstant… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.