Tryck till om era favorit övningar!!!

Home Forums Allmänt om gymträning Tryck till om era favorit övningar!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Tjena,
    Jag har sett & testat en stor variation av övningar för att hitta de som passar mig bäst. Jag tänkte nu ta och kolla vilka ni tycker fungerar bäst/känner bäst kontakt med. Vore kul och se vad ni kör och sen kanske testa om det kommer upp nått nytt.:happy: Frågan lyder alltså:

Vilken övning/-ar får du bäst kontakt med?
    Om du vill så skriv gärna till hur många träningsdagar per vecka och om du kör med nått tillskott.

Det var allt fråm mig denna gång,
    Vänliga Hälsningar

Själv har jag på senaste tiden kört mycket chins & dips, love it! Kör för tillfället med gainer och kreatin i 8 veckors perioder….

I så fall måste jag säga djup hantelsväng (hantelflyes) för bröst, den får jag grymt bra kontakt med.
    Jag tränar styrketräning på gymmet 5 dagar i veckan och springer dom andra 2.
    Mina kosttillskott är vitaminer, mineraler, antioxidanter, Omega 3, Whey-80 proteinpulver och creatine.

Razmeister899 wrote:
    I så fall måste jag säga djup hantelsväng (hantelflyes) för bröst, den får jag grymt bra kontakt med.

De biter bra på mig med, grymma!:emo-thumb

Chins, Dips, och bicepscurl är mina absoluta favoriter!

Hantelrodd, dock har gymmet inte tyngre än 52.5kg :-/

Razmeister899 wrote:
    I så fall måste jag säga djup hantelsväng (hantelflyes)

Hantelsväng! Måste vara fulaste svenska namnet på en övning jag hört :D

ontopic så vet jag inte direkt vilken som jag upplever absolut bäst kontakt med,
    då det kan skilja avsevärt mellan passen vilken övning som känns bäst.
    Men stångcurl och bänkpress brukar kännas bra i princip varje gång.

Varierar väldigt mycket. Men hantelrodd och hantelpress är favoriterna just nu.

strikt bicepscurl (EZ-stång) med armblaster :D

Kung Bruno wrote:
    Förstår inte hur ni bär er åt, den enda bröstövning jag får kontakt i är bänkpress …

Jag kände inte heller mycket i början, men sen när tekniken kom då sa jag bara ”WOW” till mig själv och pumpade så att träningsverken kittlade musklerna dagar efter…:P

So, don’t give up ”””

T-bar-rodden på Andreas hardcoregym i Björkhagen.

Sittande vadpressen på Najadens gym i Haninge.

Benpressen på SATS Odenplan.

Marklyft, på podiet hos SATS Södermalm.

Chins, i en rolig ställning på gården utanför Frizzos lägenhet. Där slog jag nämligen mitt PB när jag väntade på att han skulle gå upp och hämta nycklar!

:D

MVH

Superseta dips och peck deck tillsammans, aarghh! Just nu den starkaste brandkänslan för mig. Sen är det inte tråkigt att se Grand Canyon mellan brösten heller. Rekomenderas!

Rygg: Mark och chins (kan inte vara utan nån av dom)
    Ben: Böj
    Bröst: Bänk
    Axlar: Hantellyft
    Biccar: Alla kassa
    Triccar: Frenchpress
    Vader: Stående vadpressar
    Mage: Alla kassa

;)

Quote:
    Axlar: Hantellyft

Tack, äntligen någon som har fattat. Pressövningar i all ära, bra basträning, men hantellyft is the shit.

:up:

MVH

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.