- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › tungt jobb + träning
Hej.
Jag är en normalbyggd kille på 24 år.
I sommar kommer jag jobba på plocken på Carlsberg, vilket är ett tungt jobb i form av många smålyft som totalt under en arbetsdag blir 30 ton.
Tidigare sommar har jag försökt hålla igång träningen i samband med jobbet men inte lyckats då jag är helt död om dagarna.
Därför tänkte jag fråga er om någon har förslag på träning- och kostschema som jag kan hålla sommarn ut.
Jobbet är treskift och mitt mål är en kombination av kondition och styrka.
Jag har en bra ursprungskondition och tränat medelhårt i 2 år.
Träna på helgerna och dem dagar du känner dig någorlunda fräsch? Och ät mer kaloririk mat, för man gör av med mycket på såna arbeten.
Men visst är det svårt och hitta motivation ibland att pallra sig till gymmet efter en dags kroppsarbete. Kämpa på.
Har själv ett väldigt tungt arbetare, arbetar som svetsare och punktsvetsare inom industrin (ackordsarbete) och lyfter allt som oftast skåp upp till 35kg och mellan 60-100st sånna per timme beroende på storlek. Gäller att äta ordentligt och när man sen väl kommer hem sticka och träna direkt, blir du sittande en liten stund är det kört.
Har haft några tunga jobb varav ett nuvarande. Lågvolymsträning med sjukt mycket mat är melodin att få det att gå runt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY