Home › Forums › Allmänt om gymträning › Två frågor till er tjejer som tränar hårt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 april, 2011 at 00:31 #61119Anonym anvandareMember3 april, 2011 at 00:31 #387089Anonym anvandareMember
Hej!
Först och främst vill jag säga att jag inte är ute efter att göra någon upprörd, trycka på några knappar, eller poängtera något. Jag vill bara diskutera frågan, så jag hoppas ni tolkar frågorna rätt.
Jag tycker mig se ett mönster att i alla tjejjournaler/bloggar jag kikat in i, så är det i 9 fall av 10 en riktigt vältränad sambo/pojkvän som är tillsammans med tjejen i fråga. Inte helt sällan en fullfjädrad tävlande atlet.
1. Är mitt uppmärksammande korrekt? Har ni tjejer introducerats till fitness/bb-världen av era killar? Nu menar jag inte att de nödvändigtvis släpat med er till gymmet, men att ni inspirerats av deras entusiasm och utveckling och börjat med samma sak.
2. Finns det några tjejer här som börjat träna seriöst helt på egen hand?
3 april, 2011 at 01:31 #387090Anonym anvandareMemberJag får väl göra ett uttalande som står för mig. Jag tränar för min egen skull och jag har hittat den motivationen efter en jobbig sjukskrivning. Vill inte riktigt kalla min träning för seriös (dvs elitsatsande), den kanske mer är en symbios av härlig motivation och träningsglädje, därmed inte sagt att jag leker och lattjar då jag tränar. Att träna riktigt seriöst har jag också provat på en gång i tiden, då som simmare och med styrketräningen som komplementträning… och ja, även då var det jag som tog initiativet helt på egen hand:).
3 april, 2011 at 13:57 #387091Anonym anvandareMemberÖnskar att min man var vältränad och inspirerat mig att träna men jag är väl rätt udda när det kommer till den frågan. Det hela började med att jag alltid varit intresserad av gladiatorerna på tv4 och just Elin Sundell.
Berättade detta för en kille på ett gym och han var intresserad av att hjälpa mig på rätt väg och mycket tack till honom för att han visat vägen, och nu tränar jag med min man ibland, som inte är så glad att låta mig träna ensam…
Så nu är jag i fullfart mot Alströmmer trofén, Tammer- och ev Luciapokalen 2012.
Mest på egen hand men har även hjälp av min coach över nätet och telefon.3 april, 2011 at 14:11 #387092Anonym anvandareMemberJag har ingen i min närhet som tränar hårt, ska vara min bror då men han ser jag inte så ofta då han pluggar på annan ort. Jag började träna för 2årsen regelbundet. Enbart för min egen vilja med hopp om att förlora en massa onödigt fett:P
3 april, 2011 at 15:52 #387093Anonym anvandareMemberSvar på dina frågor:
1. nej
2. ja
3 april, 2011 at 18:36 #387094Anonym anvandareMemberHanne wrote:Svar på dina frågor:1. nej
2. ja
Samma svar här.
3 april, 2011 at 20:17 #387095Anonym anvandareMembernej
og ja
här med
5 april, 2011 at 09:48 #387096Anonym anvandareMemberFöre jag satte min fot på gymmet tränade jag kampsport. Men sen gick min ena lunga sönder och jag blev borta nästan i ett år. Blev lite smått deprimerad av detta så min far drog med mig till gymmet.
De var så de börja…
5 april, 2011 at 16:01 #387097Anonym anvandareMemberJag studsade själv in på gymmet, började som de flesta tjejer med body pump och liknande. Men då jag inte tyckte att det gav någon vidare utdelning längre så tog jag kontakt med en kille som jobbade på gymmet och visade en bild på Jenny Lynn och sa att jag vill se ut som henne.
Sen var det bara att börja slita, inte fasen ser jag ut som henne ännu..5 april, 2011 at 16:06 #387098Anonym anvandareMemberKanske dags att vända på frågan!?
Finns det några tjejer SOM börjat på grund av sin pojkvän/man:D5 april, 2011 at 16:09 #387099Anonym anvandareMemberLinea Alba wrote:visade en bild på Jenny Lynn och sa att jag vill se ut som henne.
Sen var det bara att börja slita, inte fasen ser jag ut som henne ännu..inga dåliga krav där . Men med mycket tålamod så why not.
9 april, 2011 at 15:44 #387100Anonym anvandareMemberHermanssson wrote:Hej!1. Är mitt uppmärksammande korrekt? Har ni tjejer introducerats till fitness/bb-världen av era killar? Nu menar jag inte att de nödvändigtvis släpat med er till gymmet, men att ni inspirerats av deras entusiasm och utveckling och börjat med samma sak.
2. Finns det några tjejer här som börjat träna seriöst helt på egen hand?
1. Nej, men jag befinner mig nog mer i styrkelyfts/strongman världen iofsej.
2. Ja.
Jag började gymma själv även om det inte var någon nackdel att ha en bror som var
wannabe- bodybuilder.Jag drog med sambon till gymmet faktiskt, men han fastnade först när han körde igång med
min brorsa. Det var väl inte så kul att ha med tjejen som dwarfade en i början… :whistle:Vi har tränat nu i typ fem år, periodvis på separata gym och separata tider
och bara något sporadiskt pass ihop. Just nu är vi i en period där vi kör typ
alla pass tillsammans då vi hittat ett gym som funkar för bägge och tider
som funkar för oss bägge och dessutom är det praktiskt att alltid ha en
passare också.Tror dock att det lättare att ha en relation med någon som förstår varför
man är två timmar i gymmet istället för hemma och gosar i soffan med
dem.9 april, 2011 at 16:09 #387101Anonym anvandareMemberFörlåt för off topic, men jag är mest nyfiken på varför det blivit en sådan jävla hysteri bland tjejer att blogga om sin träning. Känns som varenda tjej som tränar bloggar om det.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.