Home › Forums › Allmänt om gymträning › Upplägg av Träning och kost?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 september, 2011 at 10:53 #338487Anonym anvandareMember
Tja alla här inne
Jag har precis börjat att gå på gymet igen och jag känner mig helt vilsen.
Jag skulle behöva hjälp med att få en nya bra start på gymandet då jag mest springer runt och inte har någon somhelst ordning på mina pass och sedan är kosten åt helvete.Så här konmer för lite fakta om mig:
Är runt 175cm och väger just nu 68kg men är väldigt svajig, då jag nyligen gått ner runt 8-10kg.
Jag har innan i livet trännat fotboll 6dagar i veckan tills förra året då jag började på gymet och tränade med en kille som var med i svergiest starkaste man, han var typ som min personliga tränare och jag hade en otrolig utveklings kurva.
(vi tränade då 5dagar i veckan)
Men sedan flyttade han och jag hade uppehåll tills två veckor tillbaka och då var allt borta så klart och jag är vilsen på gymet alltså ingen struktur på gymet.Så det jag söker är hjälp från er,
Hur skall jag lägga upp mitt schema med träningen?
Och vilka övningar?
Tränar gärna 5dagar i veckan och kortare pass.Sedan är det med kosten jag behöver mycket hjälp med:
Jag skulle behöva ha bra mellan mål och en väldigt snabb lunch då jag jobbar som golvläggar lärling och han jag jobbar med äter inte lunch utan går tidigare.
Så jag kan gå utan att äta i 7-8 timmar ibland mer.Så en snabb men bra lunch och snabba bra mellanmål där emellan
Och sist men inte minst mitt mål:
Bli tränad. må bra och få snygga synliga muskler.
Och med synliga muskler menar jag magrutor och synliga muskler men som inte är skit stora.Detta var allt jag kunde komma på nu men kommer säkert på massor mer senare som jag behöver hjälp med
Mvh
D.Jr13 september, 2011 at 10:53 #58773Anonym anvandareMember13 september, 2011 at 11:19 #338488Anonym anvandareMemberSka alla ha personlig hjälp här eller?
13 september, 2011 at 11:29 #338489Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Ska alla ha personlig hjälp här eller?Ja jag vet inte, kanske fler än jag som har samma problem med träningen och kosten som kan kolla på hjälpen jag får, sedan så kan jag ju senare när jag lärt mig och kommit igång mer hjälpa andra hur man skall göra
sedan har jag även sökt och hittat massor om att träna 4-5dagar i veckan men det är så otroligt många och jag söker hjälpen så av någon som kan vara mer exakt vilken jag borde använda
Sedan med maten så är det ju inte så ofta folk inte hinner äta lunch och undrar om någon har samma och kan hjälpa mig med lite råd där runt omkring
//D.Jr
13 september, 2011 at 11:49 #338490Anonym anvandareMemberMåndag: Bröst + Triceps
övn: Bänkpress, uppåt bänkpress/hantelpress, Flyes
Dips, pushdown, smalbänkpressTisdag: Biceps + underarmar + Mage
Övn: Skivstångscurl, hammercurl, scottcurl
Underarmscurl
Crunch & hängande benlyftOnsdag: Vila
Torsdag: Ben + Vader
Övn: Knäböj, utfall, benspark
Vadpress i smith , vadpress i benpressmaskinFredag: Axlar + traps
Övn: Hantelpress/militärpress, hantellyft åt sidan, framåtlutad hantellyft (baksidan)
Hantel/skivstångsshrugsLördag: Vila
Söndag: Rygg
Övn: Chins, cablerodd, hantelrodd, ryggresningar2-3set per övning, 6-12rep beroende på vad du känner för.
Det viktigaste, om du nu vill ha lite mer struktur över träningen, är att du redan innan du kommer till gymmet har en bild över hur passet kommer vara upplagt, vilken övning du ska starta med osv.
Men som sagt, jag har gjort ett förslag på ett 5dagars schema, det kanske passar, kanske inte …Lycka till!
13 september, 2011 at 12:08 #338491Anonym anvandareMemberhar du kollat i galma trådar osv då? läst på nätet och andras journaler tex?
Känns som att det är väldigt många som ska starta en helt ny tråd om sitt egna liv och ska ha specialskräddarsytt upplägg.
Det är bara att köra på,
90annions schema suger btw, alldeles för låg frekvens på det där klassiska 5dagars spliten.
13 september, 2011 at 12:10 #338492Anonym anvandareMember90annion wrote:Måndag: Bröst + Triceps
övn: Bänkpress, uppåt bänkpress/hantelpress, Flyes
Dips, pushdown, smalbänkpressTisdag: Biceps + underarmar + Mage
Övn: Skivstångscurl, hammercurl, scottcurl
Underarmscurl
Crunch & hängande benlyftOnsdag: Vila
Torsdag: Ben + Vader
Övn: Knäböj, utfall, benspark
Vadpress i smith , vadpress i benpressmaskinFredag: Axlar + traps
Övn: Hantelpress/militärpress, hantellyft åt sidan, framåtlutad hantellyft (baksidan)
Hantel/skivstångsshrugsLördag: Vila
Söndag: Rygg
Övn: Chins, cablerodd, hantelrodd, ryggresningar2-3set per övning, 6-12rep beroende på vad du känner för.
Det viktigaste, om du nu vill ha lite mer struktur över träningen, är att du redan innan du kommer till gymmet har en bild över hur passet kommer vara upplagt, vilken övning du ska starta med osv.
Men som sagt, jag har gjort ett förslag på ett 5dagars schema, det kanske passar, kanske inte …Lycka till!
Tack så jätte mycket
Du har inga bra kost råd eller//D.Jr
13 september, 2011 at 12:18 #338493Anonym anvandareMembermysglenn wrote:har du kollat i galma trådar osv då? läst på nätet och andras journaler tex?Känns som att det är väldigt många som ska starta en helt ny tråd om sitt egna liv och ska ha specialskräddarsytt upplägg.
Det är bara att köra på,
90annions schema suger btw, alldeles för låg frekvens på det där klassiska 5dagars spliten.
Jag har inte läst andras journaler, men läst ett bra antal tränings scheman och det finns en hel upsjö av dem.
Och jag söker mig hitt då jag söker ett pass som ger så mycket som möjlig för mitt mål och med träningen
Och som du påstår att killens inlägg över inte är något bra så finns det ju oxå flertalet dåliga pass som folk tipsar om oxå.
Så om du är Duktig på att veta hur man skall träna och vad varför inte hjälpa mig med hur jag skall träna istället för att klaga på andras pass?han försöker iaf att hjälpa mig med träningen//D.Jr
13 september, 2011 at 12:50 #338494Anonym anvandareMemberbara du tränar samma muskel var 48e till var 72a timme så kan du köra hur du vill. Fokusera på att öka i nyckleövningarna så som bänkpress, marklyft, knäböj, skivstångsrodd.
Svårare än så är det inte.
13 september, 2011 at 13:03 #338495Anonym anvandareMembermysglenn wrote:90annions schema suger btw, alldeles för låg frekvens på det där klassiska 5dagars spliten.För låg frekvens?
Frekvensen måste väl ta hänsyn till hur länge personen i sig har gymmat, och vad jag kan läsa i första inlägget så handlar det om 1år.
Sen var det ett 5 dagars schema han ville ha, jag hade annars rekommenderat halvkroppspass (2pass underkropp / 2pass överkropp) per vecka ….
Sen blir jag lite trött på dig mysglenn, du vet säkert mycket och så och därför all respekt till dig, men hur pass bra fysik har du egentligen? Är du lika bra på gymmet som du är på att ”skriva” här på forumet?:ike:13 september, 2011 at 13:13 #338496Anonym anvandareMember90annion wrote:För låg frekvens?
Frekvensen måste väl ta hänsyn till hur länge personen i sig har gymmat, och vad jag kan läsa i första inlägget så handlar det om 1år.
Sen var det ett 5 dagars schema han ville ha, jag hade annars rekommenderat halvkroppspass (2pass underkropp / 2pass överkropp) per vecka ….
Sen blir jag lite trött på dig mysglenn, du vet säkert mycket och så och därför all respekt till dig, men hur pass bra fysik har du egentligen? Är du lika bra på gymmet som du är på att ”skriva” här på forumet?:ike:Då svarar man att 5dagars split är för noobs, sedan vilken studie menar att man behöver längre återhämtning ju längre tid man har tränat? …
jag skrev bara att det du rekommenderade suger, inte att DU suger (att du försöker argumentera att det är massa speciella saker i Sids JS i en annan tråd säger jag inte heller något om)
[youtube=UqyahCBpFmk] :whistle: är 177cm väger 98kg men ändå är inte argumnetet ”jag har mer muskler än dig alltså KAN jag mera än dig”, så jag är faktiskt ganska ödmjuk till skillnad från dig här..
Vad har DU att backa upp det du snackar om då? :up:
13 september, 2011 at 13:35 #338497Anonym anvandareMembernhuj
13 september, 2011 at 13:39 #338498Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Då svarar man att 5dagars split är för noobs, sedan vilken studie menar att man behöver längre återhämtning ju längre tid man har tränat? …jag skrev bara att det du rekommenderade suger, inte att DU suger (att du försöker argumentera att det är massa speciella saker i Sids JS i en annan tråd säger jag inte heller något om)
[youtube=UqyahCBpFmk] :whistle: är 177cm väger 98kg men ändå är inte argumnetet ”jag har mer muskler än dig alltså KAN jag mera än dig”, så jag är faktiskt ganska ödmjuk till skillnad från dig här..
Vad har DU att backa upp det du snackar om då? :up:
5 dagars split är inte för noobs, jag vet hur många killar som helst som tränar det och som har grym fysik … det du tycker é dåligt kanske någon annan tycker é bra, hört det uttrycket innan?
När går man över från nybörjare till mer rutinerad då? efter 1års träning?Mer muskler än mig tror jag inte att du har, du framhäver iaf inte det på klippet .. dock är du starkare än vad jag är, jag tränar på 140kg i mark och maxar ca 165kg … men starkast behöver ju inte alltid har mer muskler :emo-thumb
Sen visar du ingen ödmjukhet när du säger att personers förslag suger, som sagt, jag är inne på forumet för att hjälpa, vilket jag försökte göra nu, men det var visst inget braTyvärr har jag inget klipp, men har tänkt lägga upp lite bilder på min profil, kolla gärna:p
13 september, 2011 at 13:59 #338499Anonym anvandareMembermysglenn wrote:”yt klipp” :whistle: är 177cm väger 98kg men ändå är inte argumnetet ”jag har mer muskler än dig alltså KAN jag mera än dig”, så jag är faktiskt ganska ödmjuk till skillnad från dig här..Vad har DU att backa upp det du snackar om då? :up:
Söt liten farbror, bra lyft!:up:
13 september, 2011 at 14:45 #338500Anonym anvandareMemberTycker det är lite oftopic hur ni beter i andra trådar, och jag struntar lite i vem som är mest ödemjuk.
Jag kom hit för att jag söker någon eller några som kan berätta hur dom tränar och lägger upp sin kost och träning för även jag vill bli mer vältränad än vad jag har varit innan och för att jag skall kunna underhålla min kropp så bra som möjligt.//D.Jr
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.