vad bör jag ta före/under och efter?

Home Forums Allmänt om gymträning vad bör jag ta före/under och efter?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

som rubriken lyder, vad bör jag ta för tillskott för att resultaten ska komma lite snabbare och smidigare? samt vill orka mer och prestera lite bättre..

ska som sagt upp i vikt

183cm
    58-60kilo ngt där..

lirat hockey på hög nivå så har ett bra muskelminne vilket gör att jag har lättare att lägga på mig muskler

före träning: vad bör jag ta för att bli piggare och kunna prestera mkt mkt bättre?

under träning: vad bör jag ta här för att orka genom passat på hög nivå?

efter träning: vad bör jag ta här för att återhämta mig ordentligt och få i mig alla viktiga saker?

skulle verkligen uppskatta om ni skriver här, vill nå mina mål snabbt och enkelt och dels komma ur kontorlerandet..

tacksam!!

före träning: vad bör jag ta för att bli piggare och kunna prestera mkt mkt bättre?
    Random PWO kan ev få dig att piggna till men ”mycket mycket bättre” bör du inte förvänta dig.

under träning: vad bör jag ta här för att orka genom passat på hög nivå?
    Inget.

efter träning: vad bör jag ta här för att återhämta mig ordentligt och få i mig alla viktiga saker?
    Proteindrink/gainer/EAA/BCAA/mat.

för att orka prestera,

före, mat
    efter, mat

under passet behövs inget. När du har börjat med de två tips jag gav kan du komplettera med EAA och Protein, kanske kreatin.

Mat
    Inget
    Mjölk , alt protein m någon kolhydrat osv, (endast för energi)

Känner också att denna tråd är snarlik och startad av dig. :
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=152288]

Gober wrote:
    för att orka prestera,

före, mat
    efter, mat

under passet behövs inget. När du har börjat med de två tips jag gav kan du komplettera med EAA och Protein, kanske kreatin.

What he said.

Ett bra tips skulle vara att äta en normal måltid ungefär 1 timme innan du ska träna. Det är bra att fylla på förråden inför ett pass.

Under passet bör du inte inta något förutom vatten, möjligen lite BCAA men det är till att fippla med saker som bara krånglar till det, iaf i början :).

Efter passet brukar jag ta en banan + proteindrink eftersom det är lätt att ta med sig till gymmet. Sedan innehåller bananen rätt så mycket socker vilket gör att insulinet spikar litet och insulin är mycket bra för muskelbyggnad. Men du bör äta något mer inom en timme efter träningspasset.

Precis som vid viktminskning så finns det inga genvägar, eftersom du vill gå upp i vikt så gäller det bara att stoppa i dig mer kalorier än du gör dig av med. Men försök att hålla dig till bra kalorier och inte äta för mycket pizza :)

har ju ett muskelminne också från tidigare åldrar, (hockey)

lirat hockey hela mitt liv och det är ju inte så jätte länge sen jag var som starkast, ca 1,5år sen..

så de kommer nog gå ganska snabbt att bygga på min kropp på tanke på muskelminnet jag har?;)

korrekt?;)

Kolehmainen22 wrote:

lirat hockey hela mitt liv och det är ju inte så jätte länge sen jag var som starkast, ca 1,5år sen..

så de kommer nog gå ganska snabbt att bygga på min kropp på tanke på muskelminnet jag har?;)

korrekt?;)

Omöjligt att besvara så som du lägger fram frågan, men jag tar fram popcorn och sätter mig i soffan och kollar på :pop:

Kolehmainen22 wrote:

korrekt?;)

Den dagen du slutar med alla dina nojjor och börjar fokusera på mat och träning i tillräckliga mängder ska du nog se att det går ganska fort.

Tror att jag mycket väl vet vem du är. Visst är det den Kolehmainen som först spelade i Landskrona, senare i Helsingborg och avslutade i Malmö?

Sluta tänka och överanalysera allt så mycket, och bara kör!

Quote:
    Precis som vid viktminskning så finns det inga genvägar, eftersom du vill gå upp i vikt så gäller det bara att stoppa i dig mer kalorier än du gör dig av med. Men försök att hålla dig till bra kalorier och inte äta för mycket pizza :)

Whaaat? :p

Pizza is the shit vid deff jue :emo-thumb Gällar bara att göra dom själv och med bra ingredienser! Men jag förstår vad du menar :|

Jag har svårt att se ett bra muskelminne vid 183cm och -60kg. iof kanske du har varit uppe på 100 pannor och sedan tappat, vad vet jag… Hur mkt styrka har du tränat tidigare? iom att du vet att har ett bra muskelminne?

thrower wrote:
    Whaaat? :p

Pizza is the shit vid deff jue :emo-thumb Gällar bara att göra dom själv och med bra ingredienser! Men jag förstår vad du menar :|

Självklart så får du äta vegetarisk pizza utan sås och ost, men en pizza är i mitt tycke en kaloribomb och för att hålla proteinintaget inte att föredra vid deff.

Under passet tar jag vatten. :)

storcc wrote:
    Jag har svårt att se ett bra muskelminne vid 183cm och -60kg. iof kanske du har varit uppe på 100 pannor och sedan tappat, vad vet jag… Hur mkt styrka har du tränat tidigare? iom att du vet att har ett bra muskelminne?

Tror han skrivit att han vägde en bit över 90kg som hockeyspelare innan ätstörningen slog till, rätta mig om jag har fel TS.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.