vad tror ni?

Home Forums Allmänt om gymträning vad tror ni?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #894520

    jag har prövat väldigt olika grejer för att få fram musklerna lite mer, alltså deffa.
    men inget har fungerat, jag har kört en massa kondition, dragit ner på kolhydraterna o så men de har inte hänt något. har kört de i mer än en månad så ja tänkte fråga er om ni tror att man minskar i fettprocent alltså går ner i vikt om man äter på detta sätt…. vill gå ner 3-4 kilo..

    8:30 frukost: proteindrinkt, fil med flingor, 2 omega-3 tabletter

    11:30 – 12:00 lunch: tex 150-200gram fisk och mycket grönsake r

    ca 15:00: nån macka med rostbiff

    innan träning: två bananer, liten proteindrink, kanske en rissi-frutti

    efter träning 18:30: 200g kyclingbröst och mycket grönsaker, o kanske 50-100g ris

    21:00: 150-200g kycklingbröst med grönsaker.

    22:00: en burk lättkesella

    00:00 en proteindrink

    tror ni att man minskar i fettprocent, alltså i vikt om man äter så?

    #86011
    #894521

    Vad vi tror? Jag tror att du inte vet ett skit om ditt totala kaloriintag i relation till din kaloriförbrukning.

    #894522
    Grandmaster wrote:
    Vad vi tror? Jag tror att du inte vet ett skit om ditt totala kaloriintag i relation till din kaloriförbrukning.

    näe men hur ska ja få reda på hur mycket ja ska få i mig och hur mycker ja förbrukar?

    #894523
    groven wrote:
    näe men hur ska ja få reda på hur mycket ja ska få i mig och hur mycker ja förbrukar?

    Använd Harris&Benedict-ekvationen:

    Quote:
    Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) – (6.775 x ålder)

    Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)

    Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

    Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 – 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.

    Saxxat från deffguiden på kollo.

    Läs gärna den också: [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

    #894524
    Sami.A wrote:
    Använd Harris&Benedict-ekvationen:

    Saxxat från deffguiden på kollo.

    Läs gärna den också: [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

    Stressfaktorn känns iofs jävligt svår att luska ut på känn…

    #894525
    Sami.A wrote:
    Använd Harris&Benedict-ekvationen:

    Saxxat från deffguiden på kollo.

    Läs gärna den också: [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

    jag får inte till dedär, kan du räkna ut mitt äru snäll?

    väger 75kg är 183cm och e 18 år. o den där grejer ska vara 2,0

    #894526
    groven wrote:
    jag får inte till dedär, kan du räkna ut mitt äru snäll?

    väger 75kg är 183cm och e 18 år. o den där grejer ska vara 2,0

    Varför i hela fridens namn skall du deffa när du redan är ”underviktig”? Bygg på dig istället. All uppbyggnadsträning kommer att vara meningslös så länge du deffar.

    #894527
    major Pectoralis wrote:
    Varför i hela fridens namn skall du deffa när du redan är ”underviktig”? Bygg på dig istället. All uppbyggnadsträning kommer att vara meningslös så länge du deffar.

    ja vill få fram magmusklerna lite till sommarn, har lite för mkt fett runt magen, inte så
    snyggt.

    #894528
    groven wrote:
    jag får inte till dedär, kan du räkna ut mitt äru snäll?

    väger 75kg är 183cm och e 18 år. o den där grejer ska vara 2,0

    Så du förbrukar lika mycket som en hårdtränande löpare?

    #894529

    aldrig fattat varför man ska försöka få fram saker som troligtvis inte finns. Det tar många år för att få fram en snygg kropp i gymmet. Om du nu har massa fett som döljer dina rutor på 75kg, kan du nog sikta ner dig på mer än 3-4kg kan jag meddela dig.
    Alla vill bli skitsnygga utan att ha några muskler, gärna ska det gå skitlätt också. Alla har inte den där grundmassan under för att få fram det och du verkar inte ha det då du är en stork på 75kg.

    #894530

    Men orka vara så negativa :frust:

    Alla kanske inte har så orealistsiska mål att bli nån hunk på nån månad till sommaren. Eller kanske inte äns vill ha så mycket muskler!?

    Nu handlade ju tråden om hur han kunde få mer definition, kanske lite magrutor på sommaren, hjälp honom.

    Jag kan tyvärr inte bidra med så mycket då jag är ganska kass på at räkna ut kaloriförbrukning, men det finns ju uppenbarligen massa proffs här :p

    Kom igen nu hjälp killen ;)

    Peace
    //Martin

    #894531
    groven wrote:
    ja vill få fram magmusklerna lite till sommarn, har lite för mkt fett runt magen, inte så
    snyggt.

    HAHAHA!!

    Nu till ämnet; blev inspirerad att hjälpa till utav Martins visa inlägg! 8)

    Ditt BEE är 1901kcal. Tvivlar på att du ska multiplicera det med 2,0 eftersom att det motsvarar lite mer aktivitet än ett hårt gympass och en vanlig dag. Vet inte hur mycket du tränar, men med tanke på det du nyss sa om att du bara vill få fram magmusklerna till sommaren så tvivlar jag på att du har varken psyke eller intresse att köra stenhårda tretimmarspass.

    Men nu ska jag inte vara elak! En dag framför datorn är ungefär 1,2-1,3 beroende på lite vem man frågar, Grandmaster får gärna rätta till lite här för detta är inte riktigt min hemmaplan.

    Så räkna på att du under en hel vecka har fyra dagar på 1,4-1,5 och tre dagar på 1,6-1,7. Då är din totala kcalförbränning dessa dagar;

    4(1900 x 1,45) + 3(1900 x 1,65) = 20425. Då det går 7 dagar i veckan så passar det sig väl lämpligt om du lägger dig… Vad vet jag? 500kcal under per dag, blir 7 x 500 = 3500kcal under detta. (Alltså runt 17000kcal / vecka).

    Är jag helt ut åt helvete?

    #894532

    Hade inte sett Marcus svar så här stod det ungefär liknande fast inte lika detaljerat….

    #894533
    Martin. wrote:
    Men orka vara så negativa :frust:

    Alla kanske inte har så orealistsiska mål att bli nån hunk på nån månad till sommaren. Eller kanske inte äns vill ha så mycket muskler!?

    Nu handlade ju tråden om hur han kunde få mer definition, kanske lite magrutor på sommaren, hjälp honom.

    Jag kan tyvärr inte bidra med så mycket då jag är ganska kass på at räkna ut kaloriförbrukning, men det finns ju uppenbarligen massa proffs här :p

    Kom igen nu hjälp killen ;)

    Peace
    //Martin

    precis! mitt mål är inte att bli värsta stor, nöjer mig med ganska fin form till sommarn, så om de nu finns nån som kan hjälpa mig med o säga vad ja ska göra och om ja kan äta på de sättet som jag har skrivit så blir jag jätte glad!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.