Väger för mycket hjälp!!!!

Home Forums Allmänt om gymträning Väger för mycket hjälp!!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

hej jag har tävling om ca 2 veckor behöver gå ner i min vanliga vikt.. väger 3 kilo för mycket.. och den 20 januari vägde jag 67 kilo … och idag väger jag 72 kilo…. min max vikt är på 69 kilo behöver banta ner mig till 68 kilo… snabbt… det är 4 kilo:S jag behöver snabba effektiva råd som gör att jag kan gå ner dessa 4 kilo snabbt på dessa 2 veckor utan att tappa så mkt muskler o form….. + att det inte ska bli jojjo effekt :S snabba svar e bäst :)

Tävling i vadå, om man får fråga?

säkert brottning (:

Är det tyngdlyftning och invägningen är dagen innan, så är bastu ett tips.

bastu tar för mycket på energn…. måste ladda minst 3 dagar innan tävling för att bi i toppform…springa o motionera vet jag .. men mat o så tror jag att jag vet vad som gäller

obs… jag vill gärna ha tips om det finnes några?

Men som sagt, om invägningen är dagen innan så hinner du återställa vätskan lätt. Fyll tarmen med helium annars :D

haha okej ..

Vad ska du tävla i?

! 1

Kan vara ett tips att inte äta allt för mycket kolhydrater. (vatteninlagring o glykogen). Fast då är risken att man kommer ganska trycklös till tävling.

Calle Sirén wrote:
    Men som sagt, om invägningen är dagen innan så hinner du återställa vätskan lätt. Fyll tarmen med helium annars :D

HAHAH den va bra:P ska pröva nån gång i framtiden:D

jag har gått ner till normal vikt nu.. det är lite soft… men jag har lite kvar innan jag e nöjd.. ligger igår på 69.3 idag kanske 69.5 69.6
    men det är 1 vecka kvar till serietävlingen i tyngdlyftning o det blir ingen maxxning..satsar på sm nu i maj.. game on ´then ;) yeah hell yeah :P tog 135 i knäböj fram i fredes.. grymm känsla när man har lite public nere på gymmet när man har så många skivor på stången …. lite respektfullt :) enoy

japp … jag vägde idag 68.1 efter löpning…. gick upp k 05:00…. sprang 5 km på 28 min sen gick jag hem igen 5 km till ca 1 timme :P efter duschen vägde jag 68.6 :S ??????????

hah???? :P det är lite lustigt… men men,, hehe ..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.