Vänster bröstmuskel mindre än höger [hjälp]

Home Forums Allmänt om gymträning Vänster bröstmuskel mindre än höger [hjälp]

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjena!

Har ett litet problem med min träning, det är som så att mitt vänstra bröst är betydligt mindre än mitt högra. Men känner ingen större skillnad styrkemässigt.
    det ser dock ganska keff ut, så skulle vilja åtgärda detta snarast :)

Frågar er nu om hjälp, hur kan jag lösa detta tradiga problem?
    Kan jag köra hantelpress mer med vänster? Någon som har varit med om samma sak?

(Ursäkta min luddiga svenska)

Tack på förhand :whistle:

MVH Martin

Hm, har en kompis som harde liknande problem, han gjorde fel när han körde bänkpress, han vände sig på bänken så han lyfte mer med vänster än höger. Gör du kanske samma ?

viippee wrote:
    Hm, har en kompis som harde liknande problem, han gjorde fel när han körde bänkpress, han vände sig på bänken så han lyfte mer med vänster än höger. Gör du kanske samma ?

Vände sig på bänken? Hur menar du :)

Om du har dålig teknik, bör du öva in den. Det skall vara stabil (jämt) och inte luta mer på en sida än andra. Kör som vanligt annars inga extra rep eller liknande.

Någon annan får gärna sätta sig emot ifall det verkar som att jag är ute på en cykeltur!

Ingen som vet hur jag kan bygga upp vänstra?

Kolla gärna min tråd. Vet hur det är..
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=81026]

Lägg gärna ut en bild också. Kan vara kul att se om det är värre för dej än mej.
    En fundering jag har är att lägga på sej mer massa och träna bröst minst 2 gånger i veckan..

Allt som oftast så är du stark på högersida och din vänster sida blir då mer estetiskt snygg,mer konturer osv. Ser jag många byggare ,bara kolla på musklerna många gånger så ser man direkt om personen är höger eller vänsterhänt

Inga vetenskapliga studier bakom mitt uttalande,bara egna observationer.

Okej, får köra på som vanligt och hoppas det löser sig med tiden :)

maarting wrote:
    Okej, får köra på som vanligt och hoppas det löser sig med tiden :)

Det tycker jag absolut, hade samma problem förr. Men fortsatte som vanligt utan att göra det till ett problem. Nu är dom vad jag kan se exakt lika stora.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.