Varför är det bra med ”pump”?

Home Forums Allmänt om gymträning Varför är det bra med ”pump”?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author

Hej,

Har läst lite här o var om den ”pump” som uppstår när man tränar, då ett ökat blodflöde sker i musklerna och dom sväller.

Förstår dock inte varför det är positivt att få mkt pump? Har mest sett seriöst kroppsbyggare skriva detta.

Läste även att Vassive Bodybuilding Stack ger mkt pump vilket är bra, VARFÖR är pump bra?

tacksam för svar ;)

Det är bra att få blod ut i musklerna med nytt syre Antar jag :)

JonasL wrote:
    Det är bra att få blod ut i musklerna med nytt syre Antar jag :)

exakt. allt transporteras i blodet, syre och näring. så varför endel tycker det är negativt med pump förstår jag inte. Klart att man alltid har blod i muskeln men om det är känns så tydligt att det är riktigt mycket blod som flödar så kan det ändå inte vara dåligt.

falloutboy wrote:
    exakt. allt transporteras i blodet, syre och näring. så varför endel tycker det är negativt med pump förstår jag inte. Klart att man alltid har blod i muskeln men om det är känns så tydligt att det är riktigt mycket blod som flödar så kan det ändå inte vara dåligt.

Och det är kul att bli tillfälligt större. :D

Marcus Syvertsen wrote:
    Och det är kul att bli tillfälligt större. :D

klart. när man vanligtvis mest bara är fet, så är det kul att se (fet och) grov ut. :)

Men har mer pump nån positiv inverkan på muskeluppbyggnaden?

Nån som kan plz help

När en du får pump så ökar kvävet (nitric oxide på engelska) i muskeln & nya studier har visat att ökat kväve bygger muskler. I en studie av en ny träningsmetod där en gummisnodd placerades runt musklerna fick dom benmuskler att öka i volym av att endast gå pgav kvävehöjningen! Så ja enligt den studien så hade Arnold rätt & Dante dogg crap fel…PUMP BYGGER MUSKLER!!

ZONE

Ibland efter man tränat får man en jäkla bra pump, ibland inte mkt alls. Alltså, dom pass när pumpen är stor så bygger man mer muskler?

zonecapone wrote:
    När en du får pump så ökar kvävet (nitric oxide på engelska) i muskeln & nya studier har visat att ökat kväve bygger muskler. I en studie av en ny träningsmetod där en gummisnodd placerades runt musklerna fick dom benmuskler att öka i volym av att endast gå pgav kvävehöjningen! Så ja enligt den studien så hade Arnold rätt & Dante dogg crap fel…PUMP BYGGER MUSKLER!!

ZONE

Eftersom det troligtvis finns studier som visar på det motsatta så skulle jag vilja se studien du refererar till.

Är det vasculär ocklussion du menar när dom placerade en gummisnodd runt musklerna?

Dajolle wrote:
    vadå motsatta? att d e dåligt med pump?

Hehe, nej, jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Jag menade snarare att pump inte ger några positiva effekter.

koncentrationen av anabola hormoner i musklerna ökar väl en hel vid bra pump också.

När jag får pump i en muskel blir det hemska smärtor(mjölksyran uppstår)
    Det är häftig känsla !
    Jag får endast pump när en muskel är vältränat (genomgått några månaders träning)

Under vissa pass far jag pump redan under forsta ovningen, framst i armarna. Det suger, eftersom det gor ont o stor hela traningen. Da kvittar det om jag far okad transport av nutrienter, eftersom storre delen av traningen uteblir:(

egentligen borde väl pumpen sänka det totala blodtrycket eftersom blodkärlen blir större. jag menar. det ”skapas” ju inte en halvliter extra blod i kroppen under pumpen som sedan försvinner =)

eller har jag helt fel? vad jag läst är kväveoxid blodtryckssänkande.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.