Home › Forums › Allmänt om gymträning › Varför är mina muskler inte hårda?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 mars, 2010 at 19:56 #58219Anonym anvandareMember3 mars, 2010 at 19:56 #325941Anonym anvandareMember
Jag är smal väger 70 kilo.. är stark för min vikt och är starkare än mina kompisar som tränat lika längre och är grövre än mig.. tränat i 2 år, men mina biceps är som att ta på en tjejrumpa.. sjunker ihop mycket, känns knappt som man spänner . min bror som har grövre armar och är tjockare än mig har stenhårda muskler.. har läst att folk tror det är underhudsfettet som gör att man sjunker ihop så mycket, men herregud inte har jag något underhudsfett..
varför är det så !? :S konstigt dock att jag fortfarande är stark fastän dom inte är hårda
3 mars, 2010 at 20:13 #325942Anonym anvandareMemberÄter du på ett bra sätt? det kan ju vara att du inte får tillräckligt med energi om du äter en stor måltid med bra balans av näringsämnen och känner på musklerna 2h senare så borde dom ju kännas hårdare så är det iaf för min del om jag inte ätit på länge eller ätit för lite så blir mina muskler också degiga och mjuka
4 mars, 2010 at 01:56 #325943Anonym anvandareMembersvmannen wrote:Äter du på ett bra sätt? det kan ju vara att du inte får tillräckligt med energi om du äter en stor måltid med bra balans av näringsämnen och känner på musklerna 2h senare så borde dom ju kännas hårdare så är det iaf för min del om jag inte ätit på länge eller ätit för lite så blir mina muskler också degiga och mjukajag äter lite mer nu när jag har börjat träna.. det är bra vardagsmat och mellanmål och sådant.. men jag har haft mjuka muskler hela livet så jag tror inte det är pga hur jag äter!
4 mars, 2010 at 11:50 #325944Anonym anvandareMemberhär faktiskt ingen aning då kan ju vara genetiskt betingat
8 mars, 2010 at 23:17 #325945Anonym anvandareMembersvmannen wrote:här faktiskt ingen aning då kan ju vara genetiskt betingatokej.. jadu ja tycker de är konstigt:P
9 mars, 2010 at 02:47 #325946Anonym anvandareMemberMuskler blir hårda när du spänner dem, blir dem inte det håller du antingen extremt mycket vätska, eller så har du en hel del fett…. Ja eller då en blandning utav båda.
9 mars, 2010 at 11:10 #325947Anonym anvandareMemberSäker på att du tränat? Du kanske drömde!
9 mars, 2010 at 11:22 #325948Anonym anvandareMemberHar för mig att Grandmaster snackade om något liknande förut. Att han och hans kompis var ungefär jämnstarka, tränat lika länge och var lika stora till volymen men den andra killen hade mycket mjukare muskler än vad Grandmaster hade.
Han visste dock inte vad de berodde på. Men om det är som han skriver har det väl helt och hållet med genetiken att göra.
Jag själv har rätt mjuka muskler jag också.
9 mars, 2010 at 11:44 #325949Anonym anvandareMemberasså fettmängden är då utesluten.. jag är deffad och har lite underhudsfett.. jag reagerar inte på kreatin heller som ska ge ännu mer vattenmassa..!?
9 mars, 2010 at 16:52 #325950Anonym anvandareMemberMina muskler är som skumgummi.
11 mars, 2010 at 12:17 #325951Anonym anvandareMemberjag sitter och bara undrar hur det kan gå ihop.. har aldrig tidigare hört talas om någon ”deffad med mjuka muskler” (som tränar för stora muskler då)..
Jag har tjejkompisar som är mycket smalare än mig, på varenda kroppsdel -ändå har de mer kroppsfett än vad jag har. Jag har mer muskelmassa -och det tar plats.. I offseasonperiod och med kläder på ser jag fet ut bredvid dem.. Men jag är fan så mycket hårdare att ta i..
Hoppas att du klurar ut ”felet”.. Mitt tipps e att du får hjälp med ett riktigt kostschema och att du tränar TUNGT flera pass i veckan.
Lycka till!!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.