Home › Forums › Allmänt om gymträning › Varför så lång väntetid ?
Vila när ni känner er trötta.
Vila är överreklamerat finns fler som tänker samma.
Äter ni bra mat protine/kreatine m.m så återhämtar kroppen sej väldigt fort.
Ser på folk som kör sin armar som inte ser så bra ut 1 dag i veckan och undrar varför deras armar aldrig växer!
Liksom panga på armarna tills dom sitter där 1 dag i veckan funkar inte, överträning är med överreklamerat… arnold och grabbarna körde 1000chins/situps varje dag ett tag checka deras ryggar osv tokbra.
Men det jag ville ha sagt lär känna eran kropp vila när ni/du känner er trötta.
Min kropp reagerar bäst på att träna samma muskelgrupp 2 ggr i veckan. men alla är vi olika och växer på olika sätt.
För mig har det alltid handlat om vila, finns ingen chans i världen att jag skulle kunna köra tunga knäböj, dagen efter tunga marklyft.
Nu förstår jag inte riktigt Vem har sagt något om att blanda muskelgrupper ? Om du menar att man blandar muskelgrupper när man kör tex axlar,bröst och triceps så ser jag ingen anledning varför man inte skulle göra det när alla de här tar väldigt mycket stryk tillsammans.
Dåså kan du ju köra Dag 1 Rygg Dag 2 Bröst Dag 3 Ben så har du iaf fått 48 timmar och vila dina ben.
När jag hade mer tid till min träning gjorde jag precis så. Dock så körde jag marklyft på benpasset. 72 timmars återhämtning kan absolut fungera, beror lite på hur många set du kör och om du kör till failure eller inte.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY