vibrations maskin? o.O

Home Forums Allmänt om gymträning vibrations maskin? o.O

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

kom precis och tänka på att vi har typ en sån här hemma, och undrar ifall det är någon mening med att använda den om man vill öka i muskler om man gymmar alla muskelgrupper 2 gånger i veckan redan?

[img=http://www.gymgrossisten.com/bilder/artiklar/zoom/99-6402_1.jpg]

Nä, den där bygger inga muskler åt dig,

victors, nu skojar du allt med oss.

Hästar läker led och ligamentskador snabbare med vibrationsbehandling.
    Borde ju kunna fungera på människor också.
    Men för att öka i muskelmassa……..tveksamt :-)

kan ju förstå att den inte ökar muskelmassan, borde kanske frågat om de varit någon mening med att använda den, att man blir starkare eller något?

viktors wrote:
    kan ju förstå att den inte ökar muskelmassan, borde kanske frågat om de varit någon mening med att använda den, att man blir starkare eller något?

Om den inte ökar din muskelmassa gör den inte dig starkare heller, ganska logiskt.

För att öka din muskelmassa/styrka så krävs det att du överanstränger och sätter högre påfrestningar på dina muskler än vad dom är vana vid, och det åstadkommer inte den här vibrationsmaskinen åt dig.

Finns en teori om att vibrationsbehandling kan öka BMD dvs benens densitet. Tjockare skelett har många fördelar men är du färdigvuxen redan så är det tyvärr kört. ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Finns en teori om att vibrationsbehandling kan öka BMD dvs benens densitet. Tjockare skelett har många fördelar men är du färdigvuxen redan så är det tyvärr kört. ;)

snart 16 år ;) har en bit kvar att växa tror jag pga jag är kortast i min familj, förutom min mamma. är 1.84 så :)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.