Viktigt! Köpa flak?

Home Forums Allmänt om gymträning Viktigt! Köpa flak?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Hej!

Jag jobbar på gym och är bl a gymansvarig.
    Och jag vill veta var man kan köpa ett flak/platå och köra framförallt marklyft på då vi har fått rejäla hål i golvet. Så måste ha ett flak.

Är väldigt tacksam för svar.

Mvh Martin

Varför inte bygga ett själv? – Tummen mitt i handen ftw :emo-thumb

Jaa, har nog tummen en bit in i handen 😮
    Skulle nog inte bli något bra flak om jag byggde.

Känns smidigare om man kunde köpa ett, har rätt mycket på jobbet som det är redan. Det är ju inte så att jag betlar det direkt heller.

jag fattar inte riktigt.. typ en box att stå på? isf vad kan en sådan kosta 1000kr? jag bygger en för 500 ok? :D mkt bra mkt bra..

Martin. wrote:
    Hej!

Jag jobbar på gym och är bl a gymansvarig.
    Och jag vill veta var man kan köpa ett flak/platå och köra framförallt marklyft på då vi har fått rejäla hål i golvet. Så måste ha ett flak.

Är väldigt tacksam för svar.

Mvh Martin

Hej Martin

Vi köpte in laminerade träplattor(ca:30mm tjocka) i lagom storlekar med fasade kanter. Fick sätta ihop ett antal flack. Vi spikade dom i golvet och målade dom i svart lackfärg, blev riktigt bra. Kolla övversiktsbilderna från vårt gym så får du dej en aning om hur det ser ut.
    [http://www.ofk.nu/gym/bilder/overblick.php]
    Att köpa in ett lyftarflack är svindyrt.
    MVH/Esa

M.Hellgren wrote:
    jag fattar inte riktigt.. typ en box att stå på? isf vad kan en sådan kosta 1000kr? jag bygger en för 500 ok? :D mkt bra mkt bra..

Ett flak att stå på så inte golvet går sönder om man klör tungt.
    Finna på alla bra gym :p Snart här med…

Esa 48 wrote:
    Vi köpte in laminerade träplattor(ca:30mm tjocka) i lagom storlekar med fasade kanter. Fick sätta ihop ett antal flack. Vi spikade dom i golvet och målade dom i svart lackfärg, blev riktigt bra. Kolla övversiktsbilderna från vårt gym så får du dej en aning om hur det ser ut.
    [http://www.ofk.nu/gym/bilder/overblick.php]
    Att köpa in ett lyftarflack är svindyrt.
    MVH/Esa

Ok, ska kolla upp lite vad dom kostar och hur vår budget ser ut annars får det kanske bli nått annat alternativ. Frågan är om dom håller när folk kör mark med 300kg på.
    Får se vad man kan hitta på annars.

Mvh

låter som du menar typ ett lyftarpodie?

Trodde från början som de andra att du menade en ”låda” o stå på, som man har ibland man kör raka mark o sånt..;P

Mr_c wrote:
    låter som du menar typ ett lyftarpodie?

Trodde från början som de andra att du menade en ”låda” o stå på, som man har ibland man kör raka mark o sånt..;P

Lyftar flak, [http://www.eleikosport.com/swe/Page.asp?PageNumber=210]
    sånt som finns där typ…

Hehe, sorry för missuppfatningar…

Martin. wrote:
    sånt som finns där typ…

Du kan antagligen beställa direkt från Eleiko, borde bli absolut billigare än genom mellanhänder. Jag har iaf beställt mina kettlebells direkt från Eleiko.

Martin. wrote:
    sånt som finns där typ…

Eleikos flyttbara funkar om man undviker att snubbla på kanterna när man går förbi det, efter några år så nöts träplattan men den är bara att byta ut. Köp styrkelyftsvarianten.

Att spika plattor direkt på golvet är ingen höjdare för då får man slita loss allt när man måste justera och byta ut vartefter, lägg i alla fall riktiga gummimattor ovanpå (T ex stallinredning från granngården eller liknande affär) så att vikterna inte sliter sönder plattorna direkt.

Annars letar du reda på en ritning för ett riktigt flak och kollar med någon byggfirma vad de ska ha. Dreschler har en ritning i sin bok har jag för mig men annars finns det på nätet, ska man inte ha det till tävlingar så kan man klara sig med ett ganska litet flak så totalkostnaden blir inte så hög. Se till att det går att justera genom att t ex använda gängade stavar rakt igenom. Se även till att det ligger i våg..

/z_bumbi från fel konto– igen

Alm & careplan har ett beg i tyresö delbart flak…. 08 448 71 30 :emo-thumb

Tack för alla tips!
    Väntar fortfaranade på priser från eleiko, men börjar funderar på att bygga ett själv nu istället. Kan man köpa in nån ny rolig leksak istället.

Om ni har några länkar till ritningar vore det kanon.

Tack på förhand.

Mvh

OT: Stefan, bor du i Tyresö?

orient wrote:
    OT: Stefan, bor du i Tyresö?

Nej jag bor i haninge men jobbar i tyresö….:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.