Home › Forums › Allmänt om gymträning › Viktökning – Fråga
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 december, 2010 at 21:17 #419626Anonym anvandareMember
Tjena allihopa!
Först vill jag säga GRYMT forum, mycket intressanta trådar!
Men jag har en fråga,
Jag är 18 år och är 1,80 lång och väger 65 kg.Jag äter och äter rätt och bra men går aldrig upp i vikt och stannar i samma vikt hela tiden vad än jag gör!
Jag trännar också 4 ggr om veckan.
Min fråga är har ni några tips på några proteinshakes som gör att man kan gå upp i vikt? cirka 10 kg typ
Tittade lite på Gymgrossistens sida och fastnade för Gainer Pro och Extreme XXL.
Några tips om vad som funkar och vilken av dessa två funkar?
Vill dirket inte köpa något som kommer utsätta min kropp för en finne attack som visa protein shakar kan göra!TACK SÅ MYCKET iförväg!
MVH Johnny
GOD JUL!
15 december, 2010 at 21:17 #63339Anonym anvandareMember15 december, 2010 at 21:27 #419627Anonym anvandareMemberdu äter kanske rätt i dina ögon men äter du rätt mängd? om du känner att protein eller gainer ska hjälpa dig på vägen så köpt ett billigt protein och blanda in maltodextrin. men i första hand se över dina matvanor kanske t.o.m ändra ditt schema
15 december, 2010 at 22:04 #419628Anonym anvandareMemberHåller med stronglgnome där faktiskt, många överskattar det dem äter. Jag gjorde själv det i början, tyckte att jag åt jätte mycket när jag åt Big mac co, men sen då? Man tänker bara på det största målet och hur mätt man blev Sedan småäter man typ.
15 december, 2010 at 22:38 #419629Anonym anvandareMemberJag vägde 62 kg när jag började gymma för 8 månader sedan. Är också 18 och 180 cm lång. Hade alltid svårigheter med att gå upp i vikt ända tills jag provade på denna havredrink: [http://www.halso.info/forum/thread-26237.html]
Jag tar den ungefär en gång om dagen samtidigt som jag försöker äta en hel del vid sidan om. Nu väger jag 74, så jag tror den uppfyller dina krav! finneattack kan jag dock inte försäkra att du kommer undan. Men prova på!15 december, 2010 at 22:47 #419630Anonym anvandareMemberBeasås, smör, raps/olivolja. Fläsk/blandfärs. 3% mjölk. osv osv. Du äter för lite, att hinka i dig massa shakes kommer höja ditt kaloriintag också. Frågan är om det inte är bättre att se över kosten först.
15 december, 2010 at 22:57 #419631Anonym anvandareMemberGobers tips är bra. Undvik ”lätta” produkter. På träningslära.se finns en del intressanta texter.
Finneattackerna du nämner, tros bero på insulinnivåspikar, vilket du inte kommer undan genom att ta en gainer istället för ett vasslepulver.
16 december, 2010 at 19:39 #419632Anonym anvandareMember[http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]
16 december, 2010 at 20:23 #419633Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:du äter kanske rätt i dina ögon men äter du rätt mängd? om du känner att protein eller gainer ska hjälpa dig på vägen så köpt ett billigt protein och blanda in maltodextrin. men i första hand se över dina matvanor kanske t.o.m ändra ditt schemaNej, nej, jag äter som man ska göra. Jag äter varje dag en stor mängd pasta och ris, potatis blir det en hel del i skolan, men iallafall så täcker jag halva talriken med det. Sen andra halvan är det mycket kött eller kyckling, vad som ens bjuds på matbordet. Sen lite sallad..
Jag är elektriker så jag äter rätt så ofta när det gäller att ”fika”, då har jag någon köttebulle macka eller något.
vicr wrote:Jag vägde 62 kg när jag började gymma för 8 månader sedan. Är också 18 och 180 cm lång. Hade alltid svårigheter med att gå upp i vikt ända tills jag provade på denna havredrink: [http://www.halso.info/forum/thread-26237.html]
Jag tar den ungefär en gång om dagen samtidigt som jag försöker äta en hel del vid sidan om. Nu väger jag 74, så jag tror den uppfyller dina krav! finneattack kan jag dock inte försäkra att du kommer undan. Men prova på!Oj! Den kanske man ska prova! tack för tipset. Men själva kakao och jordnötssmör klumparna låter inte så rätt nyttigt du.. haha
MEN ETT STORT TACK TILL ALLAS TIPS!
Uppskattar det väldigt MYCKET!16 december, 2010 at 20:55 #419634Anonym anvandareMemberSerious mass funkar fint om det tar emot att Trycka i dig mer mat än vad du gör i dagsläget. Är väl ca 1200 kcal per shake
16 december, 2010 at 21:05 #419635Anonym anvandareMemberMen alltså om man nu vill trycka i sig dyra shakes som ger lika mycket kalorier som en pizza kan man lika gärna göra egna billiga.
Här är ett tips som är gott.
Proteinpulver av valfri sort (Bodyscience kör jag med, bra pris och god smak)
Mjölk, kör 3%
Havre
oboy, valfritt
banan
vaniljglassKör i en blender, drick och var glad :up:
16 december, 2010 at 21:20 #419636Anonym anvandareMemberJohnny1Santos wrote:Nej, nej, jag äter som man ska göra.Det finns inget ”ska”. Och om du vill upp i vikt men misslyckas är det ju per definition så som du INTE ska äta eftersom du misslyckas med vad du vill åstadkomma.
16 december, 2010 at 22:12 #419637Anonym anvandareMemberbara äta allt du kommer över (=
17 december, 2010 at 00:12 #419638Anonym anvandareMemberJohnny1Santos wrote:Oj! Den kanske man ska prova! tack för tipset. Men själva kakao och jordnötssmör klumparna låter inte så rätt nyttigt du.. haha
skippa det du vill skippa! jag kör utan jordnötssmör just för att det blir så klumpigt och ibland utan kakao men föredrar med. Om du nu ger dig på drinken, se till att strimla havren redigt, annars lägger den sig som en gröt i botten vilket är, ja, klumpigt
17 december, 2010 at 06:55 #419639Anonym anvandareMemberJohnny1Santos wrote:Oj! Den kanske man ska prova! tack för tipset. Men själva kakao och jordnötssmör klumparna låter inte så rätt nyttigt du.. hahaJag blandade i 50 gram smör igår. Det blev mäktigt. Men gott i alla fall. 3 dl havregryn, 50 gram smör och 2 dl filmjölk. Mer filmjölk behövdes inte för det blev så mjukt och rinnigt av allt smält smör.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.